«عسال‌الورد» تحت کنترل حزب‌الله

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت لبنان ضربات سنگینی را به گروهک تروریستی موسوم به «جیش فتح القلمون» در بلندی‌های شرق لبنان وارد و مواضع این گروهک در غرب القلمون را گلوله باران کردند.

حملات ناکام افراد مسلح به شرق لبنان و مرگ چندین سرکرده «النصره»

مناطق مرزی «عسال الورد» و «الطفیل» در القلمون غربی در مرز سوریه و لبنان، شاهد درگیری‌های شدید نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه با گروهک تروریستی موسوم به «جبش فتح القلمون» است.

به گزارش گلستان 24، این درگیری‌ها‌ از سه روز گذشته در پی حملاتی که این گروهک با هدف سیطره بر مواضع حزب الله در بخش شرقی جرود بریتال انجام داده است، آغاز شده است اما حزب‌الله اکنون کنترل این مناطق را کاملا در دست گرفته است.

گروه تروریستی جبهه النصره اخیرا سعی کرده بود که با تقلید از اتحاد گروه های تروریستی در استان ادلب، گروهی به نام «ارتش فتح قلمون» تاسیس کند تا بتواند پیروزی هایی را در منطقه قلمون کسب کند.

طی روزهای گذشته اعلام شده است که عملیات بزرگ حزب‌الله برای پاکسازی منطقه راهبردی و بسیار مهم قلمون بزودی آغاز خواهد شد.

گروه‌های تکفیری که این گروهک را تشکیل می‎دهند، روز دوشنبه گذشته تپه «نحله» واقع در شرق جرود بریتال (شمال منطقه الطفیل لبنان) را که بر خطوط امدادرسانی نظامی حزب الله اشراف دارد،اشغال کرده بودند، اما نیروهای مقاومت سه‌شنبه شب موفق شدند با نفوذ به این منطقه آن را بازپس بگیرند.

پایگاه خبری «الحدث نیوز» در این باره گزارش داد که در درگیری نیروهای حزب الله و عناصر تکفیری در تپه «نحله»، 15 نفر از تروریست‌ها کشته و چندین خودروی مجهز به دوشکا و مسلسل منهدم شدند.

اشغال محور «الحصینه» در مجاورت منطقه مرزی الطفیل لبنان نیز برای عناصر تروریستی بیشتر شبیه یک کابوس بود. تکفیری‌ها روز سه‌شنبه گذشته به سمت مزارع پیرامون این محور پیشروی کردند، اما با سد محکم نیروهای مقاومت مواجه شدند.

پایگاه الحدث نیوز به نقل از منابع آگاه درباره چگونگی شکست تکفیری‌ها در محور «الحصینه» گزارش داد که عناصر مسلح در تله نیروهای مقاومت گرفتار شده بودند و به محض ورود به محوطه‌ای که از قبل بمب‌گذاری شده بود، کشته شدند.

بر اساس این گزارش، 17 نفر از عناصر تکفیری در این دام نیروهای مقاومت کشته شدند و در همین حال، 7 خودروی آنها هدف حملات موشکی قرار گرفتند. عناصر تروریستی در پی این ضربه مهلک نیروهای مقاومت به دلیل ترس از افتادن در تله‌های دیگر عقب‌نشینی کردند.

به گفته این منابع آگاه، هدف از یورش عناصر تروریستی به عسال الورد و الطفیل تا جرود بریتال و جرود الجبه به سمت جرود فلیطه، تلاش برای اشغال مناطق مهمی است که حزب الله از این مناطق برای امدادرسانی نظامی استفاده می‌کند.

منابع میدانی نیز گزارش دادند که تروریست‌ها تاکنون با شکست مواجه شده‌اند و مناطق استراتژیک که عناصر مسلح بر آن سیطره داشتند تپه نحله بوده است که این تپه نیز اکنون در دست نیروهای مقاومت و ارتش سوریه قرار دارد و منطقه «الحصینه» که تروریست‌های می‌خواستند آن را به محور پیشروی خود تبدیل کنند، تحت کنترل حزب الله است.

این منابع میدانی، هدف بعدی عناصر مسلح در جنگ فرسایشی در این محور را تلاش برای رسیدن به منطقه «الطفیل» و پیرامون آن عنوان کردند تا تهدیدی برای حزب الله محسوب شوند.

چندین نفر از سرکرده‌های گروهک تروریستی جبهه النصره نیز در درگیری با نیروهای ارتش سوریه و حزب الله از پای درآمدند.

در همین ارتباط، شبکه المیادین گزارش داد که «أبو أحمد مجاهد» سرکرده گروهک تروریستی جبهه النصره به دست نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان کشته شد.

«ابو ودیع» و «ابو فاطمه» دو فرمانده دیگر این گروهک تروریستی در کمین نیروهای مقاومت در حومه جرود بریتال و الطفیل از پای درآمدند.

شبکه المیادین گزارش داد که «ابو بدر» و »ابو فرج العمری» مسئول عملیات راس المعره نیز در حمله نیروهای مقاومت به مواضع عناصر تکفیری کشته شدند.

ارسال نظر

آخرین اخبار