رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارش خود از تحولات نظامی منطقه قنیطره و درعا در جنوب سوریه اذعان کردند که تلاش و حمایت یکساله رژیم صهیونیستی از گروههای مسلح مستقر در این منطقه با عملیات ارتش سوریه و حزب الله لبنان در چند ساعت به باد رفت.

در عرض چند ساعت تلاش یکساله اسرائیل بر باد رفت

به گزارش گلستان 24 ، رژیم صهیونیستی از تحول نظامی روی داده در منطقه جنوب سوریه و بطور مشخص در حومه شهر قنیطره و حومه شهر درعا واقع در نزدیکی جولان اشغالی شوکه و خشمگین است.

پایگاه الحدث نیوز با اعلام این مطلب افزود: رژیم صهیونیستی از نتایج به دست آمده از یورش وسیع نظامی ارتش سوریه به روستاهای اشغال شده توسط تروریستها در حومه شهرهای قنیطره و درعا شوکه شده است . این یورش، توازن نظامی رژیم صهیونیستی را در این منطقه برهم زده است. گروههای مسلح تروریست توانایی رویارویی با ارتش سوریه را ندارند و پایگاه استقرار خود را در منطقه از دست داده اند زیرا مردم برای در امان روستاهایشان از جنگ و ویرانی پس از برقراری تماس با ارتش، از گروههای مسلح تروریست خواستند تا فورا منطقه را ترک کنند .

رژیم صهیویستی که از نزدیک روند تحولات نظامی را زیر نظر دارد، آنچه را که ظرف چند ساعت روی داده است، باور ندارد. رسانه های دشمن صهیونیست بخش تحلیل و بررسی خود را به این تحول غیرمنتظره نظامی در جنوب سوریه اختصاص داده اند که طی آن ارتش سوریه با کمک همپیمانان خود با انجام عملیات نظامی، تروریستها را به سرعت شکست داده اند.

رسانه های دشمن خاطرنشان کردند که هدف از عملیات نظامی یاد شده بازپس گیری روستاهای اشغال شده توسط تروریستها و رساندن حزب الله به نزدیک ترین نقطه تماس با اسراییل در جولان اشغالی است .

شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی در تحلیل خود خاطرنشان کرد: " حزب الله و نیروهای بشار اسد وضعیت صحنه نبرد را کاملا تغییر داده اند. شورشیان سوریه بر روستاهای جنوب تسلط یافته بودند و می خواستند از آنها به عنوان پایگاهی برای حمله به دمشق استفاده کنند اما حزب الله و ارتش سوریه آنجا را به پایگاهی برای دفاع از دمشق تبدیل کردند تا در آینده از آنجا به جولان یورش ببرند" .

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: نبرد ارتش سوریه در جنوب بسیار مورد اهتمام اسراییل قرار دارد و هدف ارتش سوریه از یورش به حومه شهر قنیطره آن است که بر خط مرزی تسلط یابد.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی این سوال را مطرح کرد که " آیا ایرانیان با بیرون راندن شورشیان، مرز جولان را به یک جبهه باز علیه اسراییل تبدیل خواهند کرد"؟.

برباداسرائیل

رسانه های گروهی دشمن صهیونیست همچنین به پیشروی ارتش سوریه و حزب الله و تسلط یافتن آنها به منطقه خط مقدم افراد مسلح در منطقه هم مرز با جولان اعتراف کردند.

سردرگمی نظامی رژیم صهیونیستی توسط شبکه دهم تلویزیون نزدیک به ارتش این رژیم بیش از پیش خود را نشان داد. این شبکه "از نزدیک شدن حزب الله به نوار مرزی جولان و انتشار یافتن عناصرش در آن" ابراز نگرانی کرده و گفت: "اسراییل نمی خواهد سناریوی شبعا در جولان تکرار شود". در اینجا منظور این شبکه استقرار یافتن حزب الله در شهر لبنانی شبعا همجوار با مزارع اشغال شده است که حزب الله از آن به عنوان محل آغاز عملیات مقاومت مشروع خود استفاده می کند.

شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد: مقابله شورشیان با حمله گسترده ارتش سوریه و حزب الله کار سخت و دشواری است و گروههای مسلح نمی توانند جلوی این حمله را بگیرند.

این شبکه هشدار داد اگر حمله ارتش سوریه با این شدت ادامه یابد، احتمال فروپاشی کامل گروههای شورشی نیز وجود دارد که این شبکه از آن به عنوان " یک موضوع بسیار خطرناک " نام برد.

ترس و نگرانی رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی از متلاشی شدن گروه تروریستها در جولان، حومه درعا و حومه قنیطره کاملا مشهود است. این رسانه ها خاطرنشان کردند: حمایت یک سال کامل غرب از به اصطلاح خودشان مخالفان میانه روی دولت بشار اسد، ظرف چند ساعت متلاشی شد. این اظهارات رسانه ها از متلاشی شدن جبهه های مستحکم دشمن صهیونیست ظرف کمتر از 72 ساعت توسط ارتش سوریه و حزب الله حکایت دارد.

این سوگواری رژیم صهیونیستی نشان می دهد دامنه فروپاشی گروههای مسلح تا چه اندازه گسترده است و نقش نظامی رژیم صهیونیستی را در ارائه تسلیحات و کمک به گروههای مسلح سوریه نمایان می کند و بیانگر آن است که گروههای مسلح تروریستی استقرار یافته در نزدیکی قنیطره زیر چتر غرب قرار دارند.

اهتمام گسترده رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی در پرداختن با اخبار رویدادهای منطقه قنیطره سوریه، از ترس و نگرانی این رژیم در رسیدن حزب الله به نزدیک مناطق نوار حد فاصل سوریه با جولان حکایت دارد. شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: هدف بعدی حزب الله تسلط یافتن بر تپه راهبردی الحاره است. این تپه در نزدیکی مجموعه تپه های الاحمر واقع شده است که تروریستها چندی پیش بر آن تسلط یافتند. تروریستها چندی پیش با حمایت توپخانه رژیم صهیونیستی توانستند این تپه ها را به تصرف خود درآورند که در مقابل منطقه جولان قرار دارند.

شیوه پردازش و بررسی تحولات توسط رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی از ترس و نگرانی آنها در مورد احتمال فروپاشی افراد مسلح حکایت می کند و نشان می دهد که این رژیم تا چه اندازه از حضور آنها در مرزهای خود به جای ارتش سوریه و حزب الله سود می برد. ارتش سوریه و حزب الله در اندیشه نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی بسر می برند اما گروههای شورشی اینچنین نیستند و به همین دلیل رژیم صهیونیستی آنها را دوست خود می داند.

ارسال نظر

آخرین اخبار