قطعا شهروندان گلستانی از نمایندگان خود انتظار دارند که عملکرد و آرای خود در مجلس را بصورت شفاف در انظار عمومی به نمایش بگذارند.

نمایندگان اگر به حقوق شهروندان توجه دارند در آرای خود شفاف سازی کنند/اگر شفاف سازی اتفاق بیافتد مسئولی جرات اختلاس نخواهد داشت

به گزارش گلستان24؛شاید شما هم در چند روز اخیر خبرهای زیادی در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان شنیده باشید،طرحی که همیشه توسط تعداد زیادی از نمایندگان تایید می شود ولی وقتی به صحن مجلس می رسد و نوبت به رای گذاشتن آن می شود عده ی زیادی از نمایندگان نسبت به این طرح رای منفی می دهند.

شفافیت راه حل خیلی از مشکلات است به عنوان مثال اگر در دولت و دستگاه های اجرایی شفافیت وجود داشته باشد مردم بدون هیچ واسطه ای خود روند کار در دولت را مشاهده می کنند و هیچ مدیری از ترس مردم هم که شده دست به اختلاس و یا دیگر کارهای غیرقانونی نمی تواند بزند.

در ایران نیز دولت های زیادی شعار شفافیت سر داده اند ولی هیچکدامشان تاکنون نتوانسته اند شعار های خود را در این خصوص عملی کنند.

مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه ی قانون گذار و ناظر بر عملکرد دولت اگر دیوار حائل بین خود ومردم را شیشه ای کند و عملکرد نمایندگان آن بصورت کاملا شفاف باشد قوه مجریه یعتی دولت که اقتصاد کشور را مدیریت می کند خود به خود مجبور به شفافیت می شود.

شفافیت همان حقوق شهروندی است یعنی هر شهروند باید بداند که نماینده ای که به مجلس فرستاده است به چه قانونی رای مثبت و به چه قانونی رای منفی می دهد،هر شهروند باید بداند که مسئولین دولت جمهوری اسلامی چه کارهای انجام می دهد و چه کار های انجام نمی دهند. 

استان گلستان نیز 7 نماینده درمجلس شواری اسلامی دارد که تاکنون هیچکدام از این نمایندگان آنطور که شایسته است واکنشی به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس نداده اند.

بدون شک مردم استان گلستان خواهان شفافیت نمایندگان خود هستند؛حتی اگر این طرح باکارشکنی نمایندگانی که از شفافیت فرار می کنند به سرانجام نرسد نمایندگان گلستان می توانند با استفاده از رسانه و صفحات خود در شبکه های اجتماعی در هر رای گیری مجلس رای خود را به صورت آنلاین جهت مشاهده شهروندان حوزه های انتخابیه خود به نمایش بگذارند.

البته شهروندان گلستانی باید نسبت به این مسئله حساس و هوشیار باشند چرا که ممکن است نماینده ای در جایی که به نفع او است رای خود را به صورت شفاف برای مردم بیان کند وادعای شفافیت داشته باشد ولی در جایی که به نفع او نیست این کار را نکند.

شفافیت زمانی به معنایی واقعی انجام می شود که شخص نماینده تمامی رای های خود را به تمام طرح ها ولوایح برای مردم به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار