کارشناس مسائل اقتصادی؛

چه تضمینی وجود دارد که با پیوستن به FATFمشکلات کشور حل شود مگر همین وعده را سر قضیه برجام به مردم ندادید؟

FATFهم معاهده ای توخالی است مانند برجام/برخی همانند برجام دارند مردم را می ترسانند که اگر به FATF نپیوندیم آسمان به زمین می آید

به گزارش گلستان24، دکتر علی اصغر نصرالله نژاد کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیئت عملی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان در رابطه با اصرار های دولت جهت پیوستن ایران به FATF گفت:اگر ما خوب بررسی کنیم می بینیم که نظام جمهوری اسلامی از 40 سال قبل تاکنون کار های خود را مطابق با فطرت بشری پیش می برد و نیازی به اینکه حرف های غیر معقولانه بزند ویا رفتار های خشن داشته باشد ندارد.

وی بابیان اینکه اگر جمهوری اسلامی در مقابل چند کشور زورگو ایستادگی می کند برخاسته از منطق قران و فرمایشات حضرت امام ومقام معظم رهبری است.

نصرالله نژاد بابیان اینکه برخی به دنبال القاع کردن این موضوع هستند که نباید با نظام بین المللی مقابله کرد،خاطرنشان کرد:هیچ زمانی جمهوری اسلامی با جامعه بین المللی مقابله نکرده بود ونیازی هم به این منطق ندارد و این دوقطبی ایجاد کردن نفاق جدیدی است که یک جریانی دارد در جامعه ما رواج می دهد.

وی با اشاره به اظهارات برخی از مسئولین که مدام می گویند ما باید با جامعه بین الملل رابطه داشته باشیم،تصریح کرد:ما با جامعه بین الملل ارتباط خوبی داریم،مگر چند کشور زورگو وظالم نظیر آمریکا و اسرائیل می شوند نظام بین الملل؟اگر همین کشورها سخنان منطقی بزنند جمهوری اسلامی که مشکلی ندارد.

 وی با اشاره به معاهده برجام یادآور شد: در برجام این کشور ها حرف های غیر منطقی زدند ولی دولت بصورت صد درصد تعهدات خود را انجام داد ولی متاسفانه آنها به تعهدات خود عمل نکردند،FAFAهم یک تعهد است مانند برجام و چه لزومی دارد که هر تعهدنامه ای که کشور های غربی ارائه می دهند ما قبول کنیم.

این استاد دانشگاه اظهار کرد:اگر هم که نیاز به پیوستن باشد این معاهده باید بیاید در کشور و به صورت قانونی روال طبیعی آن انجام شود و چرا برخی از جریانات سیاسی این قضیه را جوری مطرح میکنند که اگر پیوستن به آن صورت نگیرد آسمان به زمین می آیدو دنبال این هستند به صورت غیر قانونی برنامه ها خود را به کرسی بنشانند.

نصرالله نژاد با بیان این که مگر برجام یک تعهد نامه بین المللی نبود؟،تصریح کرد: در حال حاضر این چند کشور بیایند به مردم ایران پاسخ دهند که چرا با اینکه ایران تعهدات خود را انجام داد ولی طرف های غربی هیچ کار انجام نداند.

وی خاطر نشان کرد:چه تضمینی وجود دارد که اگر به FATF به پیوندیم این چند کشور غربی دوباره مارا در لیست سیاه خود نگذارند و ما را مجبور به پیوستن به معاهده ی دیگری نکنند؟

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نهاد قانونی است،خاطرنشان کرد:برخی از مسئولین که ادعای قانون مندی می کنند به چه علت دنبال این هستند تا مجمع تشخیص مصلحت نظام را دور بزنند؟

نصرالله نژاد،افزود:معاون اول رئیس جمهور میگوید مقام معظم رهبری موافق FAFAاست اما بعد از یک هفته دوباره بیانیه می دهند که مقام معظم رهبری چنین چیزی نگفتند و سران سه قوه این معاهده را تایید کردند.

وی، ادامه داد:چه لزومی دارد که شما نظر خود را به بقیه تحمیل کنید و این سخنان کذب را بزنید و اجازه نمی دهید مراکز قانونی کارهای خود را طبق روال انجام ندهند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار