محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای حضور در شورای برنامه‌ریزی، اجرای چند طرح عمرانی و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گرگان صبح امروز دوشنبه وارد استان گلستان شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه وارد گلستان شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوبخت را در این سفر رییس کمیته امداد و رییس بنیاد مسکن کشور و برخی مدیران کشوری همراهی می کنند.

حضور در نشست شورای برنامه ریزی استان، سرکشی از روستای سقریلقی آق قلا و آغاز ساخت متمرکز ۳ هزار واحد مسکن محرومین، بهره برداری از طرح ۱۶ هزار هکتار زهکشی و آغاز عملیات اجرایی زهکشی ۵ هزار هکتاری آق‌قلا و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان گمیشان برنامه های روز اول سفر معاون رییس جمهوری به گلستان است. 

بازدید از موزه روستایی قرق و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گرگان و سخنرانی در این مراسم به عنوان برنامه های روز دوم سفر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این استان اعلام شد.

زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی شوره زار شمال گلستان، از جمله مصوبات سفر اول دولت تدبیر و امید به استان گلستان است.

موفقیت در نتیجه گیری اجرای طرح زهکشی در بخشی از زمین های شمال گلستان، باعث شده تا پوشش کامل زهکشی زمین های شوره زار در دستور کار کارگروه های مرتبط در استان قرار گرفته و در کارگروه اقتصاد مقاومتی هم مصوبه ای برای شتاب بخشیدن به اجرای آن ابلاغ شود.

کنترل و جلوگیری از شور شدن زمین، کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن، کنترل فرسایش، کنترل و مهار سیل، حفاظت محیط زیست، سلامت عمومی و بهداشت، جلوگیری از راکد شدن آب و ایجاد بوی تعفن و نامطبوع در محیط مزرعه، به زیر کشت بردن اراضی جدید، زودتر گرم شدن خاک در فصل بهار، شروع زودتر عملیات کشاورزی، کیفیت و کمیت بهتر محصولات، حفاظت از ابنیه و تاسیسات عمومی و توسعه روستایی و امنیت غذایی از جمله مزایای مهم اجرای طرح زهکشی است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار