با اقدام عجیب و غریب دولت با مساله بنزین و اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها بدون اطلاع‌رسانی قبلی به مردم، به نظر می‌رسد این روزها شیوه اطلاع‌رسانی دولتمردان و عملکرد آنها برخلاف شعار «این دولت، دولت راستگویان است و همه واقعیت‌ها را خوشحال یا ناراحت‌کننده به مردم میگوید» است.

چرا دولت راستگویان با مردم صادق نیست؟!

به گزارش گلستان 24، اجرای فاز سوم هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش قیمت بنزین از فردا شب آغاز خواهد شد و از این پس، بنزین تنها یک نرخ و با قیمت ۱۰۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

به گزارش «افکارنیوز»، این تصمیم در حالی گرفته شد که دولت پیش از آن هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در میان مردم نداشت و به یک‌باره مردم در ابتدای خردادماه با کارت‌های خالی از بنزین سهمیه‌ای خود مواجه شدند؛ روزهایی که به دلیل تعطیلی پایان هفته، باعث شد که مهر سکوت به خود بگیرد.

در ابتدا جالب بود که از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تا شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از عدم شارژ کارت‌های سوخت خودروهای شخصی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، اما در مقابل منابع غیررسمی خبر از تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن بنزین می‌دادند.

دولت در این جریان پس از سه روز، در نهایت در شب یک‌شنبه، ۳ خردادماه تصمیم خود برای اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد و از ساعت ۲۴ سه‌شنبه شب، بنزین تنها با یک نرخ ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.

با این اقدام عجیب و غریب دولت با مساله بنزین و اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها بدون اطلاع‌رسانی قبلی به مردم، به نظر می‌رسد این روزها شیوه اطلاع‌رسانی دولتمردان و عملکرد آنها برخلاف شعار «این دولت، دولت راستگویان است و همه واقعیت‌ها را خوشحال یا ناراحت‌کننده به مردم 

 این روزها شیوه اطلاع‌رسانی دولتمردان و عملکرد آنها برخلاف شعار «این دولت، دولت راستگویان است و همه واقعیت‌ها را خوشحال یا ناراحت‌کننده به مردم میگوید» است. 

میگوید» است.

البته این روند حرکت چراغ خاموش دولت یازدهم از ابتدای امسال و با حذف بی‌سر و صدای برخی از یارانه‌بگیران به روندی معمول شده؛ بی‌آنکه به هشدارهای صاحب‌نظران نسبت به خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی به عملکرد دولت توجهی شود. به نوعی انگار قرار نیست همه واقعیت‌ها، خوشحال‌کننده یا ناراحت‌کننده به مردم گفته شود و مردم از تصمیمات نه از زبان مسوولان، بلکه در هنگام اجرای آن با خبر می‌شوند.

عدم شفافیت این روزهای دولت در اطلاع‌رسانی باعث شده که پس از دو سال از روی کار آمدن دولت یازدهم، در شعار «دولت راست‌گویان» و دولت «تدبیر و امید» خدشه وارد شود و مردم از ناامیدی‌های خود سخن گویند. واکنش مردم بلافاصله پس از مواجهه با بنزین تک‌نرخی، همه همراه با علامت سوال بود و جملاتی از قبیل «روحانی مچکریم»، «عدالت در کشور ما یعنی کشک بادمجون» و «به این میگن دولت تدبیر و امید؛ مردم دارن با این گرونی‌ها امید به زندگی پیدا می‌کنند» شنیده می‌شد.

یکی از شهروندان در واکنش به حذف بنزین سهمیه‌ای و بنزین تک‌نرخی عنوان کرد: «چرا افزایش حقوق ۱۷ درصد بوده، ولی افزایش قیمت بنزین ۴۰ درصد. دولت راستگویان، تورم هم که اصلا تک‌رقمی شد شکر خدا دیگه.»

فرد دیگری نیز می‌گفت: «قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج‌فارس باشه، ولی قیمت خودرو بیش از دو برابر قیمت فوب خلیج‌فارس. همینه عدالت؟ معنای تدبیر را هم فهمیدیم.»

به‌هرحال اقدام عجیب و غریب و به دور از تدبیر اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها و نیز عدم آگاهی قبلی مردم درباره آن، بسیار قابل تامل بود و این موضوع یک نقطه مثبت در کارنامه ژنرال‌های دولت و رییس ژنرال‌ها نخواهد بود./افکار نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار