ییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تداوم گفت‌وگوی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه گفت: گروه دوستی-پارلمانی ایران و ترکیه به‌زودی در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

قالیباف: گروه دوستی-پارلمانی ایران و ترکیه به‌زودی در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از میزان؛ مصطفی شنتوپ رییس مجلس ملی ترکیه،  امروز ضمن تماس تلفنی با محمد باقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و درباره تحولات و مسائل منطقه‌ای با دکتر قالیباف به گفتگو پرداخت.

 قالیباف در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مشترکات دو کشور گفت: همواره روابطی دوستانه در بالاترین سطح میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برقرار بوده است. وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت گسترش و توسعه مناسبات فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزود: به دلیل اهمیت روابط دو کشور ان شاءالله بزودی گروه دوستی-پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد.

وی همچنین بر اهمیت تداوم گفتگوی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه تاکید کرد.

 قالیباف درروسای مجالس ایران و ترکیه در این گفتگوی تلفنی برخی تحولات و مسائل منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.
 
وی در این گفتگو همکاری‌های دو کشور در مباحث منطقه‌ای در جهت برقراری صلح و امنیت پایدار را مهم دانست و بر هم افزایی، اتحاد و یکپارچگی کشور‌های اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

شنتوپ نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان ترکیه برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه‌های محتلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد.
 

رییس مجلس ترکیه در بخش دیگری از این گفتگو ابراز امیدواری کرد با مهار بحران کرونا سطح مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به روال گذشته برگردد.

شنتوپ در پایان، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و از رییس مجلس شورای اسلامی برای سفر به ترکیه دعوت رسمی به عمل آورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار