رسانه‌های انگلیسی‌زبان؛

«پای جان کری پس از مذاکرات هسته‌ای ایران در حادثه دوچرخه سواری شکست... این حادثه موجب ناقص ماندن سفر دیپلماتیک جان کری درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران شد.»

پای جان کری شکست/ سفر هسته‌ای ناقص ماند

به گزارش گلستان 24، حادثه ای که در فرانسه موجب شکسته شدن پای جان کری، وزیر خارجه آمریکا شد، سفر وی برای رایزنی های بیشتر درباره مذاکرات هسته ای ایران را متوقف کرده است.

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز (LATimes) در گزارشی زیر عنوان "پای جان کری پس از مذاکرات هسته ای ایران در حادثه دوچرخه سواری شکست؛ وی با پروازی به خانه برمی گردد" به این حادثه و پیامدهای آن پرداخته است.

لس آنجلس تایمز نوشت: پس از اینکه پای جان کری، وزیر خارجه آمریکا طی سانحه ای حین دوچرخه سواری در اروپا شکست، قرار است وی روز دوشنبه با پروازی به بیمارستان بوستون منتقل شود. این حادثه موجب ناقص ماندن سفر دیپلماتیک جان کری درباره مذاکرات هسته ای با ایران شد.

طبق گزارش ها، جان کری که روز قبل از این حادثه با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود در شهر ژنو سوئیس دیدار کرده بود، برای سفر به چهار کشور دیگر برنامه ریزی داشته که همه این سفرها لغو شده اند.

 

ویدئو/ گزارش سی ان ان از سانحه دوچرخه سواری برای جان کری در شهر "کیونزیر" فرانسه

پایگاه اطلاع رسان شبکه سی ان ان (CNN) نیز خبری را با تیتر "جان کری پس از حادثه دوچرخه سواری، یک شب در بیمارستان ژنو ماند" تنظیم کره و به نقل از جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می نویسد: جراحت وزیر خارجه، خطر جانی دربر نداشته و انتظار می رود وی بهبودی کامل یابد. به گفته کربی، روحیه جان کری کاملا خوب است.

بر اساس این گزارش، کربی با صدور بیانیه ای اعلام کرد، استخان ران پای راست جان کری، 71 ساله، روز یکشنبه شکست. به گفته وی این شکستگی در نزدیکی محلی اتفاق افتاده که جان کری قبلا جراحی تعویض مفصل ران انجام داده بود.

بی بی سی انگلیسی (BBC)، تیتر "پای جان کری در حادثه دوچرخه سواری در فرانسه شکست" را برای خبر خود برگزیده و پس از شرح مختصری از واقعه می نویسد: آقای کری که پیش از این حادثه جهت مذاکرات هسته ای درباره برنامه هسته ای ایران در سوئیس بود، سفر خود به مادرید و پاریس را لغو کرده و برای درمان به آمریکا پرواز خواهد کرد.

به نوشته بی بی سی، قرار بود جان کری در سفر دوشنبه خود به مادرید یک توافق دفاعی را امضاء کرده و روز سه شنبه نیز در پاریس در کنفرانسی درباره مبارزه با داعش شرکت کند.

 

 

بی بی سی در پایان آورده است: آقای کری به علاقه زیاد به دوچرخه سواری شناخته شده است و غالبا در سفرها دوچرخه خود را به همراه می برد. وی در سال 1992 نیز در سانحه ای به هنگام دوچرخه سواری دچار جراحت شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

جام نیوز

ارسال نظر

  • نام شما
    0

    آآآآخیییییی
    طفلکی! خوبه سگش نمرد تا یه بهونه دیگه واسه بازی دادن ایران داشته باشن!

آخرین اخبار