آخرین وضعیت شرق لبنان و قلمون

نیروهای ارتش لبنان با تقویت حضور خود در اطراف ارتفاعات شهرک مرزی «عرسال» راه‌های نفوذ تروریست‌ها به داخل مناطق مسکونی این منطقه را بستند.

 حزب‌الله به مواضع داعش رسید

با افزایش احتمال نفوذ افراد مسلح از ارتفاعات «عرسال» به داخل شهرک عرسال، و افزایش نگرانی اهالی این منطقه، نیروهای ارتش لبنان حضورخود در ارتفاعات شهرک‌های «القاع» و «الفاکهه» در منطقه «بقاع شمالی» را افزایش داده و راه‌های نفوذ تروریست‌ها به مناطق مسکونی را بستند.

به گزارش گلستان 24 به نقل از روزنامه «المستقبل»، نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه در ادامه عملیات قلمون، کنترل تپه «صدر البستان» شمالی واقع در شمال کوه راهبردی «الثلاجه» را به دست گرفتند. این تپه مشرف بر ارتفاعات «جراجیر» است؛ ارتفاعاتی که تحت کنترل داعش است و این امر به معنای رسیدن حزب الله به مواضع داعش در قلمون است.

آخرین وضعیت شرق لبنان و قلمون

این گزارش حاکی است که در جریان نبرد بین نیروهای حزب الله و ارتش سوریه از یک طرف و افراد مسلح در طرف دیگر، ده‌ها تن از افراد مسلح وابسته به «جبهة النصره» کشته شده و تپه صدر البستان به کنترل نیروهای حزب الله و ارتش سوریه در آمد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته همچنین نیروهای حزب الله همه بخش‌های ارتفاعات «فلیطا» را پاکسازی کرده و کنترل آن را به دست گرفتند. افراد مسلح وابسته به گروهک «جبهه النصره» نیز به سمت ارتفاعات عرسال واقع در مناطق مرزی شرق لبنان عقب نشینی کردند.

تلویزیون المنار بعد از ظهر شنبه (دیروز) از پاکسازی تپه «حوض التشرینی» واضع در جنوب شرق شهرک مرزی عرسال واقع در شرق لبنان خبر داد و افزود: نیروهای ویژه مقاومت اسلامی لبنان در ادامه نبرد پاکسازی ارتفاعات «عرسال»، کنترل تپه «حوض التشرینی» را به دست گرفتند. تپه حوض التشرینی مشرف بر دره‌های «الحقبان» و «الدبول» بوده و از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

بر اساس این گزارش، پس از اعلام تحت کنترل درآمدن قله «صدر البستان» توسط نیروهای حزب الله و ارتش سوریه در روزگذشته، هم اکنون دره‌های «العوینی» و «الدب» و «ضهر الهوه» سخت‌ترین مناطقی هستند که در نبرد حزب الله در ارتفاعات شرق لبنان و غرب سوریه با نیروهای تروریستی،‌ هنوز تحت کنترل نیروهای مقاومت در نیامده‌اند. قله صدر البستان بلندترین نقطه در آن منطقه است.

از طرفی منابع مطلع اعلام کردند که افراد مسلح جبهه النصره در منطقه‌‌ای به مساحت تقریبی 50 کیلومتر مربع محاصره شده‌اند. این در حالی است که پیش از این 200 کیلومتر مربع از ارتفاعات عرسال را اشغال کرده بودند.

منابع نظامی آگاه اعلام کردند که با پیشروی نبرد عرسال، احتمالا سه راه فرار روی تروریست‌های مستقر در این منطقه باقی خواهد ماند. نخست اینکه تروریست‌ها به سمت شهرک عرسال بروند که امنیت آن از همه جا بیشتر است. عقب نشینی نامنظم به سمت حمص در داخل خاک سوریه دومین گزینه است.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح جبهه النصره در سومین احتمال باقی مانده فرا رویشان به بخش شمالی ارتفاعات عرسال منتقل شده و به عناصر داعش می‌پیوندند.

ارسال نظر

آخرین اخبار