یکی از نکات بااهمیت این موضوع، همزمانی شلیک موشک "اسکاد" توسط کمیته های مردمی یمن با لحظۀ حضور "الشعلان" در پایگاه " خالد بن عبدالعزیز " است که نتیجۀ اشراف اطلاعاتی کمیته های مردمی بر عربستان سعودی است بنحوی که پس از انجام یک کار پیچیدۀ اطلاعاتی و اطلاع از زمان حضور این فرماندۀ بلندپایه در منطقه، عملیات شلیک موشک، اجرا و منجر به تحقق اهداف ازپیش تعیین شده گردید.

کشته شدن فرماندۀ نیروی هوایی عربستان سعودی در حملۀ موشکی کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی "خالد بن عبدالعزیز"
فرماندۀ نیروی هوایی عربستان ژنرال "محمد بن احمد الشعلان" در حملۀ موشکی کمیته های مردمی یمن به پایگاه هوایی "خالد بن عبدالعزیز" شهر"خمیس مشیط" در ۸۰ کیلومتری مرز یمن کشته شد. وی که روز جمعه برای بازدید از این پایگاه و پدافند هوایی آن به استان "عسیر" واقع در جنوب غربی عربستان سفر کرده بود، بامداد شنبه، بر اثر حملۀ موشکی کمیته های مردمی یمن به این پایگاه، به شدت مجروح شد و سریعا به ریاض و پس از آن خارج از کشور انتقال داده شد ولی بر اثر شدت جراحات درگذشت. گفتنی است باتوجه به ضعف روحیۀ شدید نیروهای سعودی بدلیل بی نتیجه بودن تجاوز حدودا ۸۰ روزۀ این کشور به یمن و پیشروی مستمر کمیته های مردمی یمن در خاک عربستان، و برای جلوگیری از تضعیف بیش از پیش روحیۀ نظامیان سعودی، دولت این کشور با مخفی نگاه داشتن خبر چگونگی کشته شدن "الشعلان"، پس از ۶ روز مدعی شد وی که برای انجام یک مأموریت به خارج از کشور سفر کرده بود، بر اثر حملۀ قلبی درگذشت.
 
یکی از نکات بااهمیت این موضوع، همزمانی شلیک موشک "اسکاد" توسط کمیته های مردمی یمن با لحظۀ حضور "الشعلان" در پایگاه " خالد بن عبدالعزیز " است که نتیجۀ اشراف اطلاعاتی کمیته های مردمی بر عربستان سعودی است بنحوی که پس از انجام یک کار پیچیدۀ اطلاعاتی و اطلاع از زمان حضور این فرماندۀ بلندپایه در منطقه، عملیات شلیک موشک، اجرا و منجر به تحقق اهداف ازپیش تعیین شده گردید.  
 
گفتنی است پیش از این، خبرگزاری رسمی عربستان "واس" مدعی شده¬بود سامانۀ پاتریوت مستقر در پایگاه، مانع اصابت موشک  "اسکاد" به هدف شده-است اما شبکۀ "المسیرة" یمن با انتشار تصاویری، ضمن تأیید صحت خبر اصابت موشک به هدف، خبر از کشته و مجروح شدن تعدادی از افسران و نیروهای سعودی مستقر در پایگاه داده بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار