استاندار گلستان به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، پیامی صادر کرد و این روز را تبریک گفت

سوم خرداد خفتی وصف ناشدنی را به دشمنان وارد آورد

به گزارش گلستان 24،  در متن پیام دکتر حسن صادقلو چنین آمده است:

باسمه تعالی

سوم خرداد سالروز فتحی خاطره انگیز و افتخار آفرین برای ملت غیور و با عظمت ایران است.

سوم خرداد یادآور روزهایی است که دشمن متجاوزانه، ظالمانه و بی هیچ دلیلی تجاوز به ایران را سرلوحه کار خود قرار داد و به سمت سرزمین ما حمله ور شد.

اگرچه در تاریخ جنگ تحمیلی یکی از تلخ ترین و سخت ترین لحظات، سقوط خرمشهر بود اما تفکر زعیمانه ی مردی که در افق نگاهش جز آزادی و صلابت ملت ایران نبود، این سقوط را ندید.

چه عجیب که یکی از شیرین ترین خاطرات دفاع مقدس نیز در خرمشهر عزیز و با آزادسازی اش رقم خورد.

تلاش شهیدانی همچون جهان آرا برای حفظ ذره ذره ی خاک کشور و دفاع از مردان، زنان و کودکانی که آینده ی خود را بدون نام ایران تصور نمی کردند، زمینه ساز حماسه ای شد و امام امت با تعبیری نیکو فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

آزادی خرمشهر همان قدر که برای ما استراتژیک و افق آفرین بود برای دشمن خوار کننده و تضعیف کننده بود.

سوم خرداد بواقع نشانگر تلألو ایمان در عالی ترین سطح بندگی خداوند و پیروی از رهبری دور اندیش است که رزمندگان و شهدا آن را به منسه ظهور رساندند.

براستی سوم خرداد خفتی وصف ناشدنی را به دشمنان وارد آورد و مردمی که تجهیزات مبارزاتی اندکی داشتند تنها بواسطه ی قدرت ایمان و پایداری توانستند، صحنه ای از استقامت در مسیر متعالی را به نمایش گذارند.

امروز اگرچه ابزارهای دشمنی و مخالفت با ملت ایران تغییر یافته اما جمهوری اسلامی ایران به تمامی مخالفانش ثابت کرده که در راه پیشرفت، توسعه و حفظ ارزش های متعالی خود هر لحظه آماده ی ایثار، ازخودگذشتگی و خلق حماسه ای با رنگ و بوی سوم خرداد است.

بر این باوریم که دولت تدبیر و امید در راستای هدف ارزشمند شهدا، رزمندگان و ایثارگران سوم خرداد که همانا سربلندی ایران عزیز است گام برمی دارد و در این مسیر به ایثار، ازخودگذشتگی و همراهی تمامی آنانی که دل در گروی این آب و خاک دارند، نیازمند است.

حسن صادقلو

استاندار گلستان

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار