کتابهای شکمی در غرفه ناشران شکمی!

به گزارش گلستان ۲۴؛ پس از برگزاری نمایشگاه کتاب استان گلستان انتقاداتی از سوی برخی از دلسوزان این عرصه به شیوه برگزاری آن شد، در این میان یکی از غرفه داران نمایشگاه با انتشار مطلبی در صفحه اجتماعی خود نوشت:

گلستان 24 - نمایشگاه کتاب

قسمت بالای تصویر غرفه نشر معارف یا سوره مهر و یا شهید کاظمی و...(قسمت وسط تصویر) در نمایشگاه کتاب نیست. حتی غرفه نشر چشمه و مرکز و... هم نیست.

اینجا غرفه کتب کمک آموزشی است که صف مقابل آن از اولین روز نمایشگاه تا آخر آن ادامه دارد. این روند مسئله امروز و فردا نیست بلکه سالهاست که این انتشارات جعلی، تیشه به ریشه فرهنگ کتاب و کتابخوانی می زنند و گردش مالی هشت هزار میلیاردی در سال را رقم می زنند.

مطمئنا کتاب در سبد خانواده ی ایرانی جای دارد ولی غالب آن توسط همین زالوناشران در طول سالیان مکیده می شود و خانواده ها نه فرصت مطالعه کتابهای دیگر در زمینه های مختلف را دارند و نه پولش را! چگونه می توان از خانواده هایی که در سال بعضاً تا یک میلیون تومان صرف خرید همچین کتابهایی میکنند، انتظار داشت خود و فرزندان و دوستان را تشویق به مطالعه سایر کتابها نمایند؟!

کتابهایی که از دوران جنینی تا سالمندی چگونگی زدن تست در کنکور را آموزش می دهند و جالب اینجاست که گسترده ترین تبلیغات را در رسانه ها و حتی رسانه ملی خودمان دارند و مقایسه کنید با برنامه ها و تبلیغ برای کتابهای دیگر...

به امید روزی که این اژدهای هفت سر کنکور هر چه زودتر نیست و نابود شود به همت همه کتابخوان ها و کتاب دوستان...

پ ن: قسمت پایین تصویر غرفه شکمیجات در نمایشگاه است که صف آن یادآور صف کتابهای شکمی در غرفه ناشران شکمی است!!!

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار