آیت‌ الله مجتهدی تهرانی؛

خدایا قرار ده برایم در این روز بهره‌ای از رحمت وسیعت و راهنمایی‌ام کن در این ماه به‌سوی دلیل‌های درخشانت و مرا به‌سوی موجبات خوشنودی همه جانبه‌ات سوق ده به حق محبتت ‌ای آرزوی مشتاقان.

شرح دعای روز نهم ماه رمضان: رحم کنید تا خدا هم به شما رحم کند + صوت و پوستر

دعای روز نهم ماه مبارک رمضان


«اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِکَ السّاطِعَةِ وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِکَ الْجامِعَةِ بِمَحَبَّتِکَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ»
خدایا قرار ده برایم در این روز بهره‌ای از رحمت وسیعت و راهنمایی‌ام کن در این ماه به‌سوی دلیل‌های درخشانت و مرا به‌سوی موجبات خوشنودی همه جانبه‌ات سوق ده به حق محبتت ‌ای آرزوی مشتاقان.

 

 

شرح دعای روز نهم ماه مبارک رمضان - آیت‌الله مجتهدی تهرانی

 

«اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ»؛ خدایا، من را از رحمت واسعه خودت نصیب گردان.

برای استجابت این دعا باید چه کنیم؟ باید به زیردستمان کمک کنیم. اگر وضع مالی کسی خوب است، برای دختران دم‌ بخت مستمند جهاز تهیه کند. در این صورت دعا درباره او مستجاب می‌شود و اگر زلزله شود، زیر آوار نمی‌‌ ماند؛ چون رحمت خدا شامل حال او شده است.

 


«وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِکَ السّاطِعَةِ»؛ خدایا من را هدایت کن به ادله روشن خودت.

خدا دلیل‌های روشنی دارد که ما را به آن ادله روشن، هدایت می‌کند. هر ظالمی که به جزای اعمالش می‌رسد، عبرتی برای ما است، آدم با دیدن این عبرت‌ها می‌تواند خداشناس شود.


«وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِکَ الْجامِعَةِ»؛ من را به سمت موجبات خوشنودی و رضایت خودت ببر.

از من راضی باش، هر چند که بد کردم و عمرم را به بطالت مصرف کردم. حالا آمده‌ام و من را به سمت رضایت خودت ببر. از من خشنود شو و رضایت جامع داشته باش.
باید تمام عیب‌ها را از خود دور کنم، و با غیبت نکردن، حلال کردن مال و... این دعا درباره‌ ام مستجاب شود. تا مردم از ما راضی نشوند، خدا از ما راضی نمی‌شود.


«بِمَحَبَّتِکَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ»؛ این دعاها را درباره من مستجاب کن، به حق دوستی خودت ای آروزی مشتاقان.

این‌طور می‌گوییم چون خدا نسبت به ما دوستی دارد و خدا صد برابر محبت والدین به اولاد، ما را دوست دارد. روایت است که دوستی صد درجه دارد که 99 بخش آن مخصوص خدا است و یک درجه آن بین مخلوقات تقسیم شده و خدا در همان یک بخش نیز، سهم دارد.

خدایا این دعاها را به محبت خودت درباره ما مستجاب کن.

التماس دعا

 

آیت‌ الله مجتهدی تهرانی؛

ارسال نظر

آخرین اخبار