حضرت علی بن الحسین (ع) فرزند بزرگ امام حسین(ع) ، برادر بزرگتر امام سجاد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) و مادر بزرگوارش لیلی دختر ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی می باشد .

از جوان کربلا تا دولت جوان حزب اللهی

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجتبی لشکربلوکی کارشناس تعلیم و تربیت، طی یادداشتی نوشت: علی اکبر (ع) ؛ با ادب و اخلاق ، مومن ، رشید ، دلیر ، زیبا ، شبیه ترین کس به رسول خدا(ص) ، رویش روی رسول الله ، گفتگویش گفتگوی رسول خدا ، هر کسی که آرزوی دیدار پیامبر (ص) را داشت بر چهره جوان کربلا می نگریست .

تربیت جوان نمونه مسلمان :

تربیت شایسته امام حسین(ع) سبب شد تا على اکبر(ع) به بهترین صفات کمال آراسته شود.

در تربیت سه اصل اساسی داریم که هر سه را علی اکبر (ع) به احسن وجه داشتند :

طهارت نطفه

طهارت لقمه

تربیت اسلامی

 علی اکبر(ع) از ؛ اصالت خانوادگى ، تربیت و وراثت ، کسب علم و فضایل که از عناصر تشکیل دهنده شخصیت هر کَس است ، به احسن وجه دارا بود .

خلق و خوى حضرت ، رفتار ، حرکات ، ادب و متانتش در حد اعلاى  بود ؛ آن‌گونه که گفته و نوشته‌اند ، رفتارش حرکات و رفتار پیامبر اسلام را در ذهن‌ها زنده مى‌کرد.

على اکبر(ع) شاخه‌اى از آن شجره طیبه و ریشه پاک بود و وارث همه خوبى‌هاى خاندان عصمت و طهارت به شمار مى‌رفت.

هنگامی که می خواهیم سلام بر امام حسین(ع) دهیم ، می گوییم :

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ

منظور از علی بن الحسین ، حضرت علی اکبر (ع) می باشد .

دلیل شش گوشه بودن ضریح امام حسین (ع) دفن حضرت علی اکبر (ع) پایین پای امام می باشد وی نزدیکترین شهیدی است که با امام حسین(ع) دفن شده است.

حضرت علی اکبر(ع) اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود.

روز ولادت حضرت ۱۱ ماه شعبان ، به عنوان روز جوان در ایران انتخاب شده است.

جوان برومند حضرت امام حسین(ع) که با فداکاری‌هایش در روز عاشورا جاودانه شد و درس‌های بسیاری را به جوانان داد.

رهبر معظم انقلاب در توصیه ای مؤکد نَوید حل مشکلات کشور و تشکیل دولت اسلامی ، سومین گام برای تحقق تمدن نوین اسلامی را « تشکیل دولت جوان حزب اللهی » می داند ، جوانی مؤمن متخصص ، شجاع و انقلابی ، الگویی همچون حضرت علی اکبر (ع) .

 دولت آیت الله رئیسی باید دارای دو ویژگی اساسی باشد  :

انقلابی ، جهادی ، مردمی

تشکیل شده از جوانان مومن متعهد و متخصص

آری مشکلات امروز کشور که در رأس آنها مشکلات اقتصادی و فرهنگی است نیاز به مدیران جوان مومن جهادی و متخصص دارد که برای حل مشکل جامعه ، در مردم و با مردم شبانه روز در میدان تلاش کنند و تا تشکیل دولت و سپس جامعه اسلامی ننشسته و خسته نگردند .

 تجربه جنگ تحمیلی و ایستادگی در برابر ابرقدرت شرق و غرب آن زمان و دفاع مقدس ۸ ساله خود تجربه ای سترگ برای این مهم است ، چرا که ما جنگ را با جوانان بردیم .

و این اولین امتحان کسانیست که خود را ولایی و تابعه امر و نظر مقام معظم رهبری می دانند ، برای تحقق دولت جوان حزب اللهی تا سطح استان ها و شهرستان ها .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار