فرماندار علی آبادکتول:

فرماندار علی آباد کتول گفت: فرهنگ خاستگاه تمام حوزه‌ها و از اصول بنیادی کشور است و در همین راستا باید تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از اولویت‌های اصلی شهرستان باشد.

 تقویت زیرساخت‌های فرهنگی از اولویت‌های اصلی شهرستان باشد

به گزارش گلستان 24، به نقل از روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول، مجتبی جمالی، در مراسم اهدای نشان هنری درجه دو کشوری به هنرمند و پژوهشگر عرصه موسیقی شهرستان، اظهار کرد: موسیقی کتولی یک برند و ظرفیت مناسب برای معرفی فرهنگ، آیین و سنت های علی آبادکتول است.

وی افزود: علی آباد کتول ویژگی‌های فرهنگی و هنری ویژه ای دارد و سرشار از نیروهای توانمند دراین حوزه است.

جمالی ضمن تبریک به استاد برزگر و جامعه فرهنگی هنری و اهالی شهرستان علی اّباد کتول تصریح کرد: استاد برزگر از افتخارات شهرستان و استان در عرصه موسیقی کتولی هستند و برای شادمانی همه شهروندان و عزیزان هنرمند، خواستار تسریع در روند ثبت موسیقی کتولی به نام علی آبادکتول هستیم و از اداره کل ارشاد انتظار داریم این امر را با جدیت بیشتری دنبال کند.

وی اضافه کرد: انشاالله پس از بهبود شرایط کرونا و در راستای معرفی ظرفیت و توانمندی شهرستان در حوزه موسیقی محلی و به یمن ثبت ملی موسیقی کتولی به نام شهرستان علی آباد کتول، جشنواره استانی یا ملی موسیقی محلی نواحی را برگزار می‌کنیم.

عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از ارسال مدارک و مستندات جهت ثبت موسیقی کتولی به وزارتخانه خبر داد و افزود: به طور جد، پیگیر این موضوع هستیم زیرا شهرستان علی آباد کتول ظرفیت بسیار بالایی در عرصه موسیقی محلی و سنتی دارد و موسیقی کتولی یکی از برجسته‌ترین موسیقی‌های محلی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار