آن چیزی که از محتوای برنامه‌های ماهواره‌ای در کشور استخراج می شود استحاله فرهنگی است ماهواره حکم بمب شیمیایی را دارد که آلودگی هایش جامعه فعال و هوشمند را به جامعه غیر پویا مبدل می سازد.

استحاله فرهنگی در منوی بشقاب های ماهواره ای

 برخی از آسیب‌هایی که امروزه بنیان خانواده ایرانی را هدف قرار‌داده و ارزش‌های آن را متزلزل کرده‌است ناشی ازگسترش پهنای تکنولوژی ارتباطات است،البته تکنولوژی در ہرا‌ستای خدمت به بشر،نه تنها مضر نیست بلکه یک نیاز است اما وقتی در دست نااهلانش قرار بگیرد یا بمب هسته ای برای مردم هیروشیما می شود و یا بمب فرهنگی برای مردم کشوری چون ایران.

 

گزاف نیست که بگوییم آسیب‌های بمب فرهنگی از بمب هسته‌ای خطرناک‌تر است و باید بدانیم که راه مقابل با این تهاجم فرهنگی فرهنگ‌سازی و بستر‌سازی است.

 

در هر صورت در عصر حاضر ماهواره،شبکه های اجتماعی و اینترنت دریچه های ترویج فرهنگ بیگانه در کشور شده است و شاید برنامه های ماهواره‌ای تاثیری به مراتب بیشتر در فرهنگ جامعه می گذارد چون استفاده از این ابزار در بین کانون خانواده باعث ترویج و عادی شدن فرهنگ غربی درجامعه می گردد.

 

اماچرا طیف گسترده‌ای از مردم به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای ائم از خبری و یا شبکه‌های فیلم و سریال روی آورده اند؟

 

پاسخ این سوال به نیاز‌های جامعه مخاطب برمی گردد و شاید از اصلی‌ترین دلایل بی توجه‌ای مسئو‌لان به تغذیه فرهنگی در جامعه،گستردگی برنامه‌های ماهواره‌ای،عدم تامین اوقات‌فراغت به خصوص برای جوانان،بیکاری،لذت جویی و کنجکاوی دانست.

ولی آن چیزی که از محتوای برنامه‌های ماهواره‌ای در کشور استخراج می شود استحاله فرهنگی است که به شکلی در اخلاق ،رفتارو ظاهر افراد جامعه رخ‌نمایی می‌کند.

 

باافزایش استفاده ازماهواره وافزایش شبکه های فارسی زبان ، آمار طلاق به شدت در جامعه زیاد شد  تا جایی که نرخ رشد طلاق از نرخ رشد ازدواج پیشی گرفت و می توان با بررسی پیامد های دیگر  استفاده از ماهواره  همچون هوس بازی،بلوغ زودرس،خشونت در جامعه،زیاد شدن آمار دختران فراری،تبلیغ تنوع طلبی،بی بندوباری و بی حجابی به این نتیجه رسید که ماهواره حکم بمب شیمیایی را دارد که آلودگیهایش جامعه فعال و هوشمند را به جامعه غیر پویا مبدل می‌سازدو این موضوع یکی از هدف های اساسی دشمن است که ازپرداخت هزینه‌های گزاف شبکه های فارسی ملموس می شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار