مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: احیای دیوار تاریخی گرگان در کنار استفاده کامل از دیگر ظرفیت‌های موجود، زمینه رفع محرومیت شهرهای شرق استان را فراهم می‌کند.

احیای دیوار تاریخی گرگان، محرومیت شهرهای شرق گلستان را برطرف می‌کند

به گزارش گلستان 24، محمدجواد ساوری روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح محل استقرار هیات ساماندهی، مرمت و احیا دیوار بزرگ گرگان در روستای گوکجه کلاله اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی با رویکرد محرومیت‌زدایی و تمرکززدایی، احیا و ساماندهی دیوار بزرگ گرگان را از روستاهای "گوربور"، "یاساقلق"، "قره‌دیب"، "ساری‌سو" و "تمرقره قوزی" آغاز کرده زیرا اصلی‌ترین آثار باقی‌مانده این اثر چند هزارساله در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر اسفندماه سال گذشته رییس جمهور و ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای شروع کار احیا و مرمت دیوار بزرگ گرگان در نظر گرفته شد تا با تکمیل طرح، شرایط برای بازدید گردشگران از این اثر تاریخی فراهم شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با توجه به مداخلات بشری در دیوار تاریخی چین و آلمان، دیوار تاریخی گرگان تنها اثر مشابه‌ای محسوب می‌شود که بکر باقی مانده است.

ساوری افزود: تلاش می‌کنیم با مشوق‌هایی از جمله صدور مجوز بی‌نام در اطراف این حوزه میراثی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری را با جذب سرمایه‌گذار از داخل و خارج از استان فراهم کنیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار