مدیر کل میراث فرهنگی گلستان:

مدیر کل میراث فرهنگی استان گلستان گفت: سوء مدیریت ها در ادوار گذشته موجب عدم استفاده از مزیت های گردشگری گلستان شده است.

سوء مدیریت موجب عدم استفاده از داشته های استان شده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد جواد ساوری ظهر امروز در نشست خبری که در محل کاخ موزه پارک شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت داشته ها را یا یاد نگرفتیم و یا اینکه نتوانستیم از آن بهره مند شویم.

وی افزود: با اینکه به یک بلوغ ساختاری شبکه ای رسیدیم اما به بلوغ مدیریتی در مدیریت داشته ها نرسیده ایم.

ساوری افزود: گلستان جزو 10 استان برتر در موهبت های طبیعی و تاریخی و گردشگری است ولی در بهره مندی از زیر ساخت ها با خراسان جنوبی و سیستان مقایسه می شود،.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این عدم توازن نشان می دهد که از مزیت های استان استفاده نشده است و آسیب این سوء مدیریت نیز به سفره مردم هم رسیده است.

وی بیان کرد: در برنامه های اولیه خود به ددنبال اجرای طرح گردشگری آشوراده، بافت تاریخی گرگان، میل گنبد و دیوار تاریخی بزرگ گرگان هستیم.

ساوری افزود:۲۵ سال است از جدا شدن گلستان از استان همجوار می‌گذرد و چیزی که رقم خورده سوی مدیریت از داشته‌ها است و نتوانستیم از پتانسیل و ظرفیت‌های خود به درستی بهره‌ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد:کلید واژه ما مدیریت داشته است، بنای تاریخی داشتیم ولی پای مردم و مسئولان را به آن باز نکردیم و به دنبال این هستیم که این مکان را به کاخ تشریفات استان تبدیل کنیم تا بتوانیم تاریخ را به مهمانان داخلی و خارجی معرفی کنیم.

وی گفت: در استان چهار پروژه بزرگ با محوریت گردشگری آشوراده، برج جهانی قابوس، بافت تاریخی و دیوار دفاعی گرگان در نظر گرفتیم و تلاش می‌کنیم این پروژه ها به سرانجام برسد.ساوری به جذب سرمایه‌گذار برای جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: به دنبال سیاست‌بازی و سیاسی‌کاری نیستیم و تمام تلاش ما این است که به خون شهدا و سفره مردم خیانت نکنیم و به این دلیل از ۶. و ۳۰ دقیقه صبح در اداره هستم و تا ۱۲ شب مشغول فعالیتیم تا جبران مافات کنیم.

وی ابراز داشت: آشوراده یک مزیت نسبی برای استان به شمار می‌رود و می‌توانیم در سطح ملی و حتی عرصه بین‌الملل با محوریت کشورهای حوزه سی‌ای‌اس آن را را مطرح کنیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه بافت تاریخی گرگان بسیار حائز اهمیت است، گفت: لوکشن‌ها و مکان‌های تاریخی شهر گرگان بی نظیر است و به عنوان کسی که در این سنگر قرار گرفتم به نیابت از گذشتگانمان از مردم گرگان عذرخواهی می‌کنم که به آن توجه نشود.

ساوری بابیان اینکه در بافت تاریخی چالش برندینگ را داریم‌ که نتوانستیم آن را معرفی کنیم، متذکر شد: مدیرعامل یکی از بانک‌های کشور در این مکان حضور یافت از نظر معماری بافت غنی‌تر از بافت یزد است ولی خوب در معرفی این بافت عمل نکردیم.

وی گفت: در صحن شورای شهر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط کم‌کاری کردند و ما جلوی این کم‌کاری را می‌گیریم و با کمک هم امسال بافت از نظر مهجوریت خارج می کنیم و به مردم می‌شناسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان متذکر شد: پشنهاد دادیم طرحی را برای بافت تاریخی گرگان تهیه شود و چهار‌راه میدان تا شهرداری خیابان سنگ فرش شود و هم پیاده رو و هم مغازه ها توجه شود.

وی افزود: در این مدت دو ماه حضورم در این دستگاه اجرائی ، به من ثابت شد برخی مدیران به رغم وعده هایی که میدهند کاری انجام نمیشود.

ساوری گفت: با توجه به اینکه برای اجرای بسیاری از طرح ها محدودیت منابع داریم به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های گردشگری و صنایع دستی در شهرهای استان هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار