رییس دانشگاه فرهنگیان کشور:

رییس دانشگاه فرهنگین کشور گفت: معلمان حلقه وصل نسل ها به یکدیگر هستند و چنانجه به این مقوله در حوزه آموزش توجه شود اتحاد اقوام نیز بیشتر می شود.

معلمان حلقه وصل نسل ها به یکدیگر هستند/  اقوام سرمایه های ایران هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، دکتر رضا مراد صحرایی صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره داشنجویی اقوام ایران زمین که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی گلستان برگزار شده بود، اظهار کرد: معلمان باید بیشترین وقت خود را بر روی آشنایی با فرهنگ اقوام ایران زمین برای شناساندن آن به دانش آموزان و مستحکم تر شدن این حلقه بگذارند.

وی افزود: برگزاری این جشنواره برای دانشجو معلمان که معلمان آینده کشور هستند فرصت بسیار مغتنمی است تا با آشنایی با اداب، سنن و فرهنگ های مختلف آن را به مطالعات علمی خود اضافه کنند و در تربیت محصلان موفقیت بیشتری دلشته باشند.

صحرایی گفت: تمدن و فرهنگ زبان فارسی یکی از قدرتمند ترین ابزاری است که دشمان این کشور را همواره به عقب نشانده است.

وی ادامه داد: زبان فارسی در 85 کشور دنیا تدریس می شود و ایران در 65کشور دنیا نماینده فارسی زبان دارد.

صحرایی بیان کرد: بومی گزینی یکی از اشتباهاتی بود که در بین دانشجویان دردانشگاه ها اتفاق افتاد و باید به آن توجه شود بخصوص در بحث ازدواج دانشجویان و ازدواج اقوام بایکدیگر که مساله بیسار مهمی است.

وی گفت:  بومی گزینی تا حدی قابل قبول است و بیشتر از آن آسیب زا است.

رییس دانشگاه های فرهنگیان کشور اظهار کرد: همه اقوام سرمایه های ایران زمین هستند و اجازه نمیدهیم نسل ما از هم منفک شود و با احترام به فرهنگهای اقوام مختلف و ورود این فرهنگها به مدارس و دانشگاه ها جلوی تفکیک های قومیتی را می گیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: نباید بگذاریم دانش اموزان به بهانه جهانی شدن تاریخ و هویت خود را کنار بگذارند و این وظیفه بروی دوش معلمان  ست.

صحرائی با بیان اینکه جشنواره اقوام دانشجویی راهی برای رسیدن به افق های بلند برای اشاعه تاریخ و فرهنگ ایران است، عنوان کرد: یکی از ماموریت های بزرگ معلمان در کشور حفظ زبان محلی خودشان است و شرکت در این جشنواره ها موجب میشود تا معلمان علاوه بر آشنایی فرهنگ و زبان و تاریخ اقوام علاقمندی بیشتری برای حفظ این میراث داشته باشند.

وی افزود: دولتمردان بدانند که آینده ایران قوی از کانال تربیت معلم می گذرد و تربیت معلم یعنی دوست داشتن وطن و نشر فرهنگ ناب ایرانی اسلامی همان وطن دوستی است.

گفتنی است تعداد 400 دانشجو از دانشگاه های فرهنگیان 29 استان کشور  در این جشنواره حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار