هند؛

اخیراً ۲۵۰ هندو در دهلی نو پایتخت هند مسلمان شدند. آنان سبب گرایش خود را به اسلام، احترام گذاشتن اسلام به حقوق انسانی، برابری، و اعطای حقوق به مستحقان و… عنوان کردند. این افراد بعد از ادای شهادتین، نماز ظهر را با جماعت ادا نمودند.

ده‌ها هندو به جامعه مسلمانان پیوستند

به گزارش گلستان24، اخیراً ۲۵۰ هندو در دهلی نو پایتخت هند مسلمان شدند. آنان سبب گرایش خود را به اسلام، احترام گذاشتن اسلام به حقوق انسانی، برابری، و اعطای حقوق به مستحقان و… عنوان کردند. این افراد بعد از ادای شهادتین، نماز ظهر را با جماعت ادا نمودند.

در دو سال گذشته صد نفر هندوی دیگر نیز بعد از مشکلاتی که از طرف قبایل بزرگ هندو طی سالیان متمادی بر سرشان آمده بود، اسلام را پذیرفته بودند.

هندوهایی که به اسلام رو می‌آورند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به عدم مساوات، تجاوز به زنان و دختران، غصب اراضی آن‌ها و… توسط قبایل بزرگ هندو در منطقه‌ی ”حصار“ ایالت ”هریانه“ اشاره کرد.

این تازه مسلمانان فریاد عدالت‌خواهی خود را علیه این جرایم و جنایت‌ها بلند کرده و از ”موهر لال ختر“ ریاست ایالت هریانه خواستند در این باره اقدامات لازم صورت گیرد؛ اما چون جوابی دریافت نکردند، به پایتخت، دهلی نو، آمده و در مارس سال گذشته تظاهرات بزرگی را بر ضد جنایتکاران انجام داده و خواستار حفاظت زنان، دختران و زمین‌هایشان شدند؛ اما این تظاهرات هم هیچ سودی برایشان در بر نداشت و هیچ یک از رهبران هند پاسخگویشان نشد./ کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار