ناجی،یک آمریکایی است که باوجود علاقه بسیار به خانواده‌اش، برای "نجات بشر" آن‌ها را ترک می‌کند. تمی که در مرد عنکبوتی، درپویانمایی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 و بسیاری دیگر از فیلم‌های هالیوودی قهرمان محور تکرارمی شود.

بودجه‌های کلان برای یک هدف در فیلم "در میان ستارگان"

نام فیلم: Interstellar (در میان ستارگان)

کارگردان Christopher Nolan

نویسندهJonathan Nolan,Christopher Nolan

بازیگرانMatthew McConaughey,Anne Hathaway,Jessica Chastain

به گزارش گلستان 24 :‌خلاصه داستان:گروهی از دانشمندان فضایی "ناسا" به دنبال روشی جدید برای سفر در کرم‌چاله‌های فضایی هستند تا با استفاده از سفر میان ستاره‌ای راهی برای بحران به وجود آمده در کره زمین پیدا کنند و سیاره مناسب دیگری را برای زندگی بیابند.

سرانجام شاهکار کریستوفر نولان که بسیاری منتظرش بودند از راه رسید. این فیلم قرار است در هفتم نوامبر یعنی 16 آبان ماه در آمریکا اکران شود. کریستیننولان پیش‌ازاین کارهای موفقی چون inception (الهام) و "بت من آغازمی‌کند" را در کارنامه خود داشته است و این بار با فیلم Interstellar(در میان فرشتگان) به سینما آمده است.

نکات مثبت فیلم: این فیلم در بعد جلوه‌های ویژه در نوع خود کم‌نظیر است و همین امر فیلم را به فیلمی برجسته تبدیل کردهاست. به‌علاوه اینکهکارگردان تلاش کرده است با گنجاندن عواطف انسانی ازجمله عشق بسیار پدر به دخترش، مخاطب را با خود همراه کنداین بعد حسی، به گیرایی و تأثیرگذاری هرچه بیشتر فیلم کمک کرده است.

در میان ستارگان

درون‌مایه اصلی: اما پشت تمام این جلوه‌های بصری، فضاهای جدید و داستان گیرا، تنها یک تم اصلی وجود دارد که درون‌مایه اغلب فیلم‌های هالیوودی است.بازهمان حکایت همیشگی تنها با زبان و شکل دیگری:

  • آمریکا، منجی جهان، منجی زمین نابودشده

ناجی،یک آمریکایی است که باوجود علاقه بسیار به خانواده‌اش، برای "نجات بشر" آن‌ها را ترک می‌کند. تمی که در مرد عنکبوتی، درپویانمایی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 2 و بسیاری دیگر از فیلم‌های هالیوودی قهرمان محور تکرارمی شود.ضمن آنکه فیلم تلاش کرده است چهره وحشتناک و ترسناکی از آینده جهان ارائه دهد. قحطی، خشک‌سالی، از بین رفتن تمام منابع و در این میان تنها یک کشور می‌تواند مردم جهان را نجات دهد و آن کشور، قطعاً آمریکاست. کشوربشردوست آمریکا!

- توجه به این نکته ضروری است که امریکا، با ساخت چنین فیلم‌هایی، ذهنیت مردمش را شکل می‌دهد تا بدین‌وسیله مخالفت‌ها در مقابل جنگ‌افروزی‌های خود را کاهش دهد. توجه داشته باشید این رویکرد تربیتی هیچ‌گاه در طول سال‌های اخیر متوقف نشده است و مرتباً به طرق مختلف به مخاطب تزریق‌شده است. فقطدر سال 2014 بیش از 6 فیلم قهرمان محور این‌چنینی اکران شده است که شاید بتوان اختتامیه اصلی آن‌ها را همین فیلم زیبای در میان ستارگان دانست.

ارسال نظر

آخرین اخبار