رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان خبر داد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از برگزاری همایش بزرگ تجلیل از امامزادگان با حضور «کاروان زیر سایه خورشید» خبر داد.

همایش تجلیل از امامزادگان گرگان با حضور «کاروان زیر سایه خورشید»

به گزارش گلستان 24 حجت‎الاسلام سعید غیرتمند صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: پنجم ذیقعده در تقویم به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده و تکریم امامزادگان ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است چرا که احترام به فرزندان رسول اکرم (ص)، احترام به پیامبر است.

همایش تجلیل از امامزادگان گرگان با حضور «کاروان زیر سایه خورشید»

وی ادامه داد: این روز فرصتی است تا به صورت ویژه به مسائل و مشکلات امامزادگان و بقاع متبرکه پرداخته شود تا با یاری خداوند متعال و کمک‎‎ها و نذورات مردمی و بودجه‎های دولتی بتوان گامی مؤثر در عمران و آبادانی بقاع مببرکه برداشته شود.  

غیرتمند حرم مطهر امامزادگان را مکان‎هایی مطلوب برای کار فرهنگی و گذراندن وقت جوانان دانست و اظهار داشت: بی‎تردید بقاع متبرکه ظرفیت عظیمی در کارهای فرهنگی دارند و بهره‎مندی جوانان از این ظرفیت می‎تواند حقایق جهان اسلام و معارف اهل بیت (ع) را تبیین و راه مقابله با تهاجم فرهنگی را در برابر هجمه گسترده دشمنان تداوم بخشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش‌ها دانست و گفت: این همایش‌ها فرصت مناسبی برای ارتقای آگاهی مردم در مورد جایگاه و منزلت امامزادگان است.

غیرتمند یکی از الزامات معنوی مسلمانان را ارتباط با اهل بیت (ع) و قرآن ذکر کرد و گفت: مردم ایران در مواقع اضطرار و نگرانی روی به امامزادگان می‎آورند و این اماکن مقدس را ملجأ و پناهگاه خود می‎دانند و علاوه بر آن، در خوشحالی و شادی نیز با حضور در این اماکن مقدس ارادت خود را به اهل بیت (ع) ابراز می‎کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان تصریح کرد: هشتمین حضور خادمین رضوی با تجلیل از خدام، هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه گرگان همراه خواهد بود.

غیرتمند از توزیع یک هزار بسته تبرکی خبر داد و افزود: توزیع بسته‎های تبرکی از آستان قدس رضوی و امامزاده عبدالله (ع) گرگان به همراه ویزیت رایگان طب‎الرضا و مشاوره خانواده رضوی از جمله برنامه‎های این روز خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف گرگان اذعان کرد: امامزادگان در پیشگاه خداوند به خاطر محبوبیت، تقوا و معنویت صاحب قرب و منزلت رفیعی بوده و از جایگاه بالایی برخوردار هستند و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه ابراز و اظهار عشق و محبتی است که وظیفه الهی و اجابت دعوت قرآن و رسول خداست.

وی بیان داشت: امروز دیگر این یقین برای مردم ایران اسلامی حاصل شده است که وجود بقاع متبرکه و مرقد مطهر این عزیزان جزئی از تاریخ، هویت و فرهنگ این سرزمین کهن و پاسداشت مقام و منزلت امامزادگان به منزله تعظیم و تکریم پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

غیرتمند افزود: مطالعه و بررسی دقیق زیارتگاه‎ها و اماکن مقدسه و شناخت درست آنها می‎تواند به شناخت تاریخ اسلام، جامعه و اعتقادات دینی مردم کمک کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه پناهگاهی برای آرامش مردم است، گفت: در طول تاریخ شاهد آن بودیم که امامزادگان از نظر عقاید و افکار یکی از مهمترین مراکز علمی و فقهی شیعه بوده‎اند.

وی در پایان با بیان اینکه همایش روز ملی تکریم و تجلیل از امامزادگان در شهرستان گرگان روز پنج‌شنبه 29 مرداد (پنجم ذی‎القعده) برگزار خواهد شد اظهار کرد: همایش روز ملی امامزادگان در این شهرستان روز پنج‌شنبه 29 مرداد ساعت 19 با حضور «کاروان زیر سایه خورشید» و با دسته‎روی مردم گرگان از خیابان شهدا به سوی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار خواهد شد./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار