زنان روستایی با همت و تلاش خود ثابت کرده اند که در پویایی اقتصاد خانواده نقش مهم و پر رنگی دارند.

نقش مهم زنان در اقتصاد خانواده روستایی کردکوی+عکس

زنان روستایی با همت و تلاش خود ثابت کرده اند که در پویایی اقتصاد خانواده نقش مهم و پر رنگی دارند.

???????????????????????????????

 به گزارش گلستان24، معرفی ظرفیت های زنان روستایی شهرستان کردکوی می تواند یکی از اهداف مهم توسعه اقتصادی و سرمایه گزاری در جامعه روستایی باشد.

این امر می تواند موجب توسعه و پیشرفت اقتصادی خانواده های روستایی و معرفی هرچه بیشتر پتانسیل های شهرستان کردکوی شود.

زنان روستایی با همت و تلاش خود ثابت کرده اند که در پویایی اقتصاد خانواده نقش مهم و پر رنگی دارند، شاید کشاورزی در روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی رونق داشته باشد اما در روستا های شهرستان کردکوی متاسفانه هیچ صنعتی وجود ندارد و همین امر موجب شده بسیاری از جوانان ( دختر و پسر) تحصیل کرده در خانواده ها بیکار باشند.

اما زنان روستایی کردکوی از ظرفیت های داخلی روستا و منطقه استفاده می کنند و با فرآوری محصولات کشاورزی و عرضه آن به بازار مصرف موجب کسب درآمد خانواده می شوند به طوری که نقش پررنگی در اقتصاد خانواده دارند.

???????????????????????????????

محصولات کشاورزی در روستاهای کردکوی در بازده زمانی مشخصی به تولید می‌رسد و به صورت تازه چین در سفره مردم منطقه قرار می‌گیرد با توجه به اینکه حجم محصولات تولید شده بیش‌تر از نیاز بازار مصرف است حجم بالایی از محصولات کشاورزی و میوه‌جات هدر می‌رود اما با همت و تلاش شیر زنان روستایی محصولاتی مختلفی را به مربا، ترشی، شربت، شیره و … تبدیل می کنند و این محصولات را در طول سال بصورت خورده فروشی به مردم عرضه می کنند تا با این کار از هدر رفت محصولات جلوگیری شود.

زن سرپرست خانوار روستایی با عرضه محصولات فرآوری شده همچون مربا، سرکه، ترشی، ، شیره و .. از میوه‌های باغات و محصولات کشاورزی روستای خود، توانسته اند با استفاده از ظرفیت داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

???????????????????????????????

آنان از مسئولان انتظار دارند حمایت شان کنند زیرا آنان می‌توانند با استفاده از میوه‌ها و محصولات کشاورزی که به علت عدم مدیریت صحیح یا به علت اشباع شدن بازار مصرف منطقه از بین می‌روند را فرآوری کنند و در قالب محصولات مختلف تولیدی روستایی عرضه کنند.

آنان با این کارشان هم جلوی هدر رفت محصولات کشاورزی که نعمت خدادای است را میگیرند و هم گام مثبتی در تامین نیازهای مالی و اقتصاد خانواده خود بر میدارند.

iiiiii

صنایع دستی

چندین سال است هنر بافتنی، مانند چادر شب، سفره، جاجیم و… در روستا تولید می شود اما برای این هنر زیبا و ارزشمند فقط چند عکس و نمایشگاه برگزار می شود کسی بعد آن خبری از این صنایع نمی گیرد.

زنانی روستایی با عرضه این محصولات اقتصاد خانواده خود را می‌چرخانند.

کار و تلاش تنها چاره زنان سرپرست خانوار است و از راه توانمندی خود را به همه ثابت کرده‌اند، شیر زنان روستای کردکوی هیچ وقت از تلاش، کوشش و کسب روزی حلال دست برنمی‌دارند.

آنان معتقدند روزی حلال هرچند که اندک باشد برکت فراوانی در زندگی دارد اما دوست دارند مسئولین از آنان حمایت کنند نه اینکه فقط روزی بیایند عکسی بگیرند و به به و احسنت و دیگر خدا حافظ…

مسئولین می توانند با حمایت همه جانبه و فراهم کردن وام اشتغالزایی با بهره کم و تشکیل صندوق حمایت از زنان کارآفرین روستایی همچنین برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال، نقش زنان روستایی را در اقتصاد شهرستان کردکوی پررنگ کرده و شاهد کارهای بزرگی از شیر زنان روستایی کردکوی باشیم.

انتهای پیام/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار