حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری:

برخی چهره علمی و حوزوی سید محسن طاهری را کمرنگ تر جوه داده و وی را افراطی تندرو خطاب می کنند. اما وی همچون پدر بزرگوارش، یکی از چهره های بزرگ علمی استان است که فعالیت هایش را به حوزه محدود نکرده است.

برخی می خواهند چهره بنده را تندرو و افراطی جلوه دهند/ گوشه حوزه ماندن ظلم به مسلمین است

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری، مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان، یکی از چهره های علمی و حوزوی استان است که پا جای پای پدر مجتهدش، مرحوم آیت الله سید حبیب الله طاهری گذاشته است.

رسانه ها و جریان های فکری مقابل، سعی می کنند چهره علمی سید محسن طاهری  را کمرنگ تر جلوه دهند. وی هم این موضوع را قبول دارد و در این باره می گوید: شاید گاهی این موضوع تعمدی هم باشد. برخی می خواهند چهره بنده را تندرو و افراطی جلوه دهند.

حجت الاسلام طاهری، درباره راهی که به آن قدم گذاشته است می گوید: من با تشویق ابوی مرحوم و علاقه ای که داشتم طلبه شدم. بیشتر گرایش شخصی خودم به دروس حوزوی بود. چه دروس حوزی از ادبیات و منطق و فلسفه وفقه و اصول و چه معارف دیگری که در حوزه است، مثل کتاب های بزرگانی همچون علامه شهید مطهری و علامه مصباح که بسیار به آن ها علاقه مند بودم و الان هم این مباحث را پیگیری می کنم. وی می گوید به علت اقتضائاتی که مخصوصا در استان ما وجود دارد و جدیدأ مسائل سیاسی در کل کشور که نمی شود نادیده اش گرفت، مثل مرحوم ابوی بنا را بر این گذاشتم که خود را تنها وقف در حوزه و درس های علمی نکنم.

وی تاکید می کند که این روش، روش امام(ره) و بزرگانی مثل ایشان بوده است که به ما آموختند و مسیری است که انبیاء و اولیای الهی به ما یاد دادند. این که در همه صحنه هایی که نیاز اسلام و جامعه اسلامی است باید حضور داشت.

برخی می خواهند چهره بنده را تندرو و افراطی جلوه دهند/ گوشه حوزه ماندن ظلم به مسلمین است

طاهری می گوید گاهی ممکن است شرایط به گونه ای باشد که انسان معصوم هم در ظاهر خیلی در مسائل سیاسی ورود پیدا نکند، البته در ظاهر. مثل شرایط زمان امام صادق (ع) و یا زمان صفویه و قاجار که علما احساس کردند باید معارف شیعه گسترش پیدا کند. آن زمان خود علما مستقیما در راس امور نبودند اما از فضایی که برای آن ها پیش آمده بود در جهت گسترش معارف اسلامی استفاده کردند.

 وی ادامه می دهد: بعد از این که اسلام و تشیع به خطر افتاد و شخصیت هایی مثل حضرت امام (ره) احساس کردند که اگر در مسائل سیاسی به صورت آشکارتری ورود پیدا نکنند ممکن است اساس اسلام و تشیع به خطر بیافتد، سکوت را جایز ندانستند. این که گوشه حوزه ها بمانند و نهایتا کار تبلیغی ، خطابه ، نویسندگی و تحقیق را انجام دهند ظلم به اسلام و مسلمین است.

 مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) که رابطه بین حوزه و سیاست را ناگسستنی میداند، درباره حضورش در عرصه سیاست می گوید: این که بگویم من به درس و کار و اخلاقیاتم می پردازم و موضوعات سیاسی را به دیگران می سپارم باعث می شود که فضای سیاسی کشور از روحانیت و فضلا خالی شده و کسانی امور را در دست بگیرند که چندان با مبانی اسلامی آشنا نیستند. در مسایل روز باید هم خود ما بصیرت داشته باشیم و هم به دیگران بصیرت بدهیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار