یادداشتی به قلم حسن بیارجمندی؛

درفضای جاهلیت مدرن و آلودگی های آن، خبر اکران داخلی و خارجی بخشی از جلوه های ملکوتی تولد تا دوران نوجوانی حضرت محمد رسول الله (ص) از عرش تا فرش –که در قالب یک فیلم بلند به همت کارگردان متعهد ایرانی مجید مجیدی تهیه شده است- همچون نوری از غرب تا شرق را در می نورد و در سراسر« ام القری جهان اسلام »به مدد پرچم فروزان توحید و اسلام ناب محمدی(ص) می آید و با نور خود در عمق جهان جاهلیت مدرن و جشنواره فیلم مونترال بهت و حیرت فرزندان یوسف یهودیان را به خال سیاهش می برد.

 ساحران دیپلماسی عمومی جهان ، مبهوت معجزه محمد (ص)

به گزارش گلستان24، حسن بیارجمندی دانشجوی دانشگاه روابط بین الملل مسکو طی یادداشتی نوشت:حضرت محمد (ص) سال 570 میلادی، «سرزمین ظلمانی جاهلیت» را به نور تولد خود روشن و« جهانِ منتظر و منتظران احمد »را با نشانه های تولد و مقدمه ظهور خود بیدار کرد.در آن شب نور و بیداری، خدواند متعال جلوه های ویژه ای از حکمت خود  در خلقت آدم ابوالبشر را از ملکوت آسمان ها تا سرتاسر زمین گستراند و تصویرگری کرد.

درهای آسمانهاى هفتگانه  برای همیشه بر ابلیس بسته شد و نعره او جهان زمینیان را فرا گرفت و به علم کهانت وستاره شناسى امر بر آگاهان مشتبه شد که  یا قیامتى که اهل کتاب مى‏گفتند بر پا شده!و یا امر تازه‏اى اتفاق‏افتاده است که  همه بتها فرو ریخته و سر به سجده آورده اند  و ایوان کاخ کسرى  مستکبران در آن شب، در هم شکسته و14 کنگره آن فرو ریخته وآب های  دریاچه ساوه خشک و وادى سماوه سیراب از حیات تازه ای شده است و آتشکده‏های پارسیان-  که هزار سال روشن بوده است- در آن شب خاموش شدند! و نورى از جانب حجاز  بسمت ‏مشرق رفت تا بدانجا که فرداى آن تخت هر پادشاهى‏ فرو ریخت  و دانش جادوگران ربوده و سحر آنان باطل نمود .

بر این جمال و جلال حضرت محمد (ص)  همین کفایت که یوسف یهود به دیدن خال سیاه او مدهوش گشت و آن مرد اهل کتابى ‏که نوید داد که این مولود به  چنان جایگاهی دست یابد که  زبانزد مردم شرق و غرب گردد. هر چه روزها و ماه ها و  سالها می گذشت  به نور این خورشید عالم گیر افزودتر می شد تا هنگامه صبح طلوع بعثت حضرت محمد (ص) این رسول اسوه و رحمت« لقد کان فی رسول الله اسوة حسنة».

قرن های قرن از آن شب نور و بیداری تا آن هنگامه صبح طلوع بعثت حضرت محمد (ص) و...می گذرد؛سال 2015میلادی! و در اوج طغیان شیطان  در گستره امپراطوری جاهلیت مدرن لیبرال دموکراسی- که به اسم آزادی با لشگر و سیاهیان لشگر خود از غرب تا شرق به جنگ نور حضرت محمد (ص)  و بیداری او آمده اند -جهانِ منتظران فرج حیران از تمام این برادر کشی ها و آلودگی به فتنه کفر و نفاق هالیوودی بمدد جادوی سیاه داعش،منتظر یک معجزه است.

1

امام عشق و ولی امر مسلمین جهان ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ بود که در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از درس‌های بعثت برای مقابله هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناک‌تر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، از استکبار و در رأس آن آمریکا بعنوان  عامل اصلی شکل‌گیری این  «جاهلیت مدرن» یاد کردند و فرمودند:«بعثت پیامبر(ص) برای مقابله با جاهلیتی بود که نه فقط مخصوص جزیرةالعرب، بلکه بر امپراتوری‌های آن روز دنیا نیز حاکم بود.» معظم له دو عنصر اصلی این جاهلیت را «شهوت» و «غضب» برشمردند و خاطرنشان کردند:«اسلام در آن زمان به مقابله با عرصه وسیعی از گمراهی در زندگی انسان‌ها پرداخت که از یک طرف ناشی از شهوات نفسانی و جنسی مهارگسیخته و از طرف دیگر ناشی از حاکمیت غضب و قساوت ویرانگر بود.»

ایشان با اشاره به بازتولید جاهلیت دوران قبل از اسلام در عصر کنونی بر همان دو پایه «شهوت» و «غضب»، افزودند: امروز نیز شاهد شهوت‌رانی بی‌منطق و بی‌مهار و قساوت و کشتار بی‌حد و مرز هستیم؛ با این تفاوت که جاهلیت کنونی متأسفانه مجهز به سلاح علم و دانش شده و بسیار خطرناک‌تر است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی کشورهای اسلامی و ناامنی، برادرکشی و تسلط گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه، نمونه‌هایی از جاهلیت مدرن امروز است که نتیجه طراحی قدرت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکاست، گفتند: آنها برای اجرای اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبلیغات گسترده مبتنی بر دروغ نیز استفاده می‌کنند که نمونه آن ادعای آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم است.

رهبر انقلاب اسلامی با خطاب قرار دادن همه کشورهای اسلامی افزودند: ملت ایران، امت بزرگ اسلامی و زمامداران کشورهای اسلامی، بدانید، ما می‌توانیم در مقابل این جاهلیت بایستیم.ایشان در انتهای این بیانات با تأکید بر اینکه ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند، خاطرنشان کردند: شاید بتوان بیداری اسلامی را برای دوره‌ای موقت سرکوب کرد اما بیداری و بصیرت، سرکوب‌شدنی نیست و امروز ملت ایران و بیشتر ملت‌های منطقه، آگاه و هوشیار هستند و خاطرنشان کردند: قدرت‌های استکباری سال‌هاست که در تلاش برای سرکوب بیداری و مقاومت در منطقه هستند و در ۳۵ سال گذشته نیز از هیچ تلاشی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور این بیداری فروگذار نکرده‌اند، اما همواره شکست خورده‌اند و بعد از این هم شکست خواهند خورد.»

2

اما اوج این جاهلیت مدرن آن است که عده ای از مهد منتظران فرج  ناامید و خسته از مبارزه و مقاومت، خود نیز به واسطه«شهوت قدرت و ثروت» ، آلوده  به سیاست ورزی های جاهلیت مدرن شده و از امید به وعده های پوشالی آنان ،گوساله سامری خوش آوازی برای قوم خود و الگویی برای امت محمد (ص) ساخته و می سازنند و به نمایش عموم می گذارند ؛ولی نمی دانند آنان  که بدنبال خاموش کردن نور و بیداری اسلام ناب محمدی (ص) در جهان هستند: « یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله‏ متم نوره و لو کره الکافرون »( 8 سورة الصف) و البته  آنان از این مکر  ترفی نخواهند بست اما با این ارتداد و ایمان به کدخدا، خداوند نعمت پرچمداری اسلام ناب محمدی(ص) را از همه  ما خواهد گرفت:«یا اَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللّهُ بِقَوم یُحِبُّهُم ویُحِبّونَهُ اَذِلَّة عَلَی‌المُؤمِنینَ اَعِزَّة عَلَی الکافِرینَ یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللّهِ ولا یَخافونَ لَومَةَ لائِم...» ای کسانی که ایمان آورده‌اید هر کسی که از شما از آیین خود باز گردد [به خدا زیانی نمی‌رساند و] خداوند در آینده جمعیتی را می‌آورد که آنان را دوست دارد و آنان نیز او را دوست دارند. در برابر مؤمنان، فروتن و در برابر کافران نیرومندند. آنها در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت سرزنش کنندگان هراسی ندارند...» (مائده:۵۴).

در چنین فضای جاهلیت مدرن و آلودگی های آن، خبر اکران داخلی و خارجی بخشی از جلوه های ملکوتی تولد  تا دوران نوجوانی حضرت محمد رسول الله (ص) از عرش تا فرش –که در قالب یک فیلم بلند به همت کارگردان متعهد ایرانی مجید مجیدی تهیه شده است- همچون نوری از غرب تا شرق را در می نورد و در سراسر« ام القری جهان  اسلام »به مدد پرچم فروزان توحید و اسلام ناب محمدی(ص)  می آید و با نور خود در عمق جهان جاهلیت مدرن و جشنواره فیلم مونترال بهت و حیرت فرزندان یوسف یهودیان را به خال سیاهش می برد.

این نور بر آن پرده سیاهی که بر چشمان آنان -  که هالیوود و کاهنان و ساحران دیپلماسی عمومی هالیوود در تمام این سالها-کشیده است؛چنان اثرگذار است که تمام فضای این جشنواره را تسخیر و مجذوب  خود می کند و همگان را  به شدت تحت تاثیر خود  قرار می دهد و اکنون تمام  رسانه های وابسته  به امپراطوری جاهلیت مدرن و عالمان به  علم کهانت وستاره شناسى دنیای سینما از این تولد این اثر سینمایی فاخر سخن می گویند.سایت لدووا در این خصوص نوشت: نمایش فیلم«محمد رسول ا...(ص)» مثل بمب در مونترال صدا کرد. بازیگران فیلم ایفاگر نقش هایی سرراست هستند و پیامبر که چون فرشته به نظر می رسد در میان آن ها جای دارد و با موسیقی که ارایه کننده تم های رعدآسا است، همراهی می شود.

3

مناظر خیره کننده ای که در تهران فیلم برداری شده به خوبی یادآور مکه است و در میان همه این تصاویر زیبای با جلوه های ویژه از سونامی گرفته تا حمله گروه پرندگان، غارهایی که دهان باز می کنند، راه شیری و نورهای خاص آسمانی.اما بر خلاف عده ای که معتقدند مهمترین دستاورد «محمد رسول الله» عبارت است از ارائه تصویر حقیقی از آخرین رسول خداوند در میان هجمه بی امان پروژه های هالیوودی -که از دهه 50 میلادی آغاز شده است و تا هم اکنون نیز ادامه دارد – باید گفت اتفاقا همین تصویر حقیقی از آخرین رسول خدا آنهم از هنگامه معجزه تولد ؛ خود می تواند سرآغاز وقایع مشابهی متاثر از واقعه اصلی آن باشد؛از بازیابی عینى اشتراکات در امت اسلامی و فراهم کردن بسترهای همدلی، بیداری فرهنگی - اسلامی و احیای هویت فرهنگ اسلامی امت ما،الهام و بسط و تعمیق روحیه وحدت گرایی اسلامی ، ترسیم چشم انداز روشن از ضرورت جهاد فرهنگی در این جهان جاهلیت مدرن برای جبران عقب ماندگی های ما از کاروان تمدّن نوین اسلامی و توجه دادن جهانیان و تمامی آزادیخواهان به این مکتب اسلام ناب محمدی (ص) در سرتاسر جهان تا بستن تمامی درها به روی ابلیس بزرگ و نعره های جهانی او و همچنین فرو ریختن بت های «غضب» و «شهوت» جاهلیت مدرن و به لرزه در آمدن بنیان کاخ استکباری سفید و سیاه  و در یک کلام امتداد یافتن  نورى از جانب ام القری جهان اسلام بسمت اقصی نقاط جهان ‏ تا بدانجا که از فردای آن تخت هر پادشاهى شیطان بزرگ و ایادی آن بر عرابه های جادوی سیاه داعش‏ فرو ریزد و سِحر کاهنان و ساحران هالیوود و گردانندگان اصلی آنان در مرکز دیپلماسی عمومی  وزرات خارجه ایالات متحده آمریکا باطل شود.

از تجمع اعتراضی تعدادی انگشت شمار از اعضای گروهک های وابسته به غرب و شرق خارج از کشور در مقابل محل برگزاری این جشنواره( مونترال کانادا) بگذریم؛گزارش های جهت دار و انحرافی ارباب حلقه های رسانه  ای جاهلیت مدرن بی بی سی، صدای آمریکا، دویچه وله و یاهو نیوز و حاشیه سازی رسانه های همسو با آن برای نشان دادن اولین اثر سینمایی مختص به دوره  معجزه تولد حضرت محمد(ص) ،پرده از حقایق بسیاری می گشاید.

از لابلای همین گزارش ها می توان دریافت که چرا در تمام این سالها و پیش از این اثر، فقط یک فیلم سینمایی با نام اصلی الرساله(سال ۱۹۷۶) !ساخته مصطفی عقاد به جهانیان  معرفی شده است؟در حالی که حدود 320 فیلم با موضوع زندگی حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) و  حدود۸۰ فیلم درباره دیگر پیامبران ساخته شده است.

اما در برابر این حجم عظیم از صحنه ها و جلوه های ویژه سینمایی؛جهان شاهد هجمه گسترده تهیه کنندگان و کارگردانان معاند و نشریات جهان جاهلیت مدرن در اکران فیلم های موهن ،نشر و چاپ کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت حضرت محمد(ص) است!!؟ این جاهلیت مدرن از چه در هراس بوده و هست که  مانع از نشان دادن و دیده شدن معجزه تولد حضرت محمد(ص) در تمام این سالها شده اند؟ و با در دستور کار قرار گرفتن تولید این اثر فاخر ،شدیدترین تهاجم ها و ترورهای معنوی دست اندرکاران آن و بالاخص علیه این کارگردان متعهد را در دستور کار خود قرار دادند؟از وابستگان و آلوده شده گان داخلی جاهلیت مدرن در حاشیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر! تا جشنواره برلین که از لیست نهایی فیلم‌های حاضر حذف گردید؟ و ...و سکوت حیرت انگیز این روزهای آنان!

4

«دویچه وله فارسی» با عبور از محتوی  این اثر فاخر با تیتر«پرهزینه ترین فیلم سینمای ایران اکران می شود» به ریسمان نخ نما شده  اختلافات مذهبی متوسل می شود تا این اثر وحدت آفرین را با جعلیات رسانه ای خود  مایه اختلاف در امت اسلامی قرار دهند.

خط رسانه ای که وب سایت بین المللی یاهو نیوز با : «برخی مسلمانان سنی‌ به نمایش این فیلم اعتراض کرده‌اند. » ،بی بی سی فارسی با گزارشی در خصوص مخالفت علمای الازهر با این فیلم و درخواست آنان برای ممنوعیت نمایش آن و...بشدت آنرا تقویت کردند و این دگرگونی ها در سپهر این رسانه های جاهلیت مدرن  بخوبی نشان می دهد، در«پسا اکران محمد رسول الله(ص)» قیامتی نهفته است که سران جاهلیت مدرن در تمام سالهای بعد از بیداری اسلامی از آن هراس داشته است و این میراث معنوی ایرانیان نه تنها بعد برجام ،جایگاه جمهوری اسلامی ایران در داخل و سرتاسر جهان  را بعنوان ام القری جهان اسلام تقویت می کند بلکه تعیین کننده «فرجام» جنگ تمدن ها در «عرصه دیپلماسی عمومی جهانی»است که جاهلیت مدرن بواسطه جادوی سیاه داعش بر امت اسلام  تحمیل نموده است  و راه را برای یک نهضت جهانی با این معجزه محمد(ص) باز و تسهیل خواهد کرد تا نویدی برای ظهور تمدن نوین اسلامی باشد.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار