نهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان با حضور سفرا و مسئولین استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان به کار خود پایان می دهد.

پرونده نهمین جشنواره اقوام ایران زمین بسته شد

به گزارش گلستان24؛ نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از سه شنبه ۲۴ شهریور ماه در حالی در گرگان آغاز شد که این جشنواره با استقبال بی نظیر مردم همراه بود و اکثر شهروندان گلستانی طی مصاحبه های گوناگون، خواستار دائمی بودن این نمایشگاه و جشنواره در استان گلستان هستند.

بر اساس این گزارش، این جشنواره امروز جمعه ۲۷ شهریور ماه در ساعت ۲۲ به کار خود پایان می دهد و پرونده این جشنواره زیبا در گرگان بسته خواهد شد.

اصولا هر نمایشگاه و جشنواره ای که در سراسر جهان برگزار می گردد دارای حواشی های بسیاری است اما جشنواره اقوام ایران زمین که به میزبانی استان گلستان برگزار می شود، با کمترین حاشیه، صفای خاصی را در دل مردم این نقطه از دیار کشور عزیزمان برجای گذاشته است و حاشیه ها و نواقص این جشنواره به چشم مردم، ورود پیدا نکرده است.

*برپایی بیش از ۱۰۰ غرفه در نمایشگاه اقوام

 

گفته شده است در نمایشگاه امسال بیش از ۱۰۰ غرفه از سراسر استانهای کشور و کشور های آسیای میانه برپا شده است که نیز، جای خسته نباشی به تمامی عوامل برگزاری کننده این جشنواره، اعم از نگهبانان، خبرنگاران، مسئولین استانی و کشوری،‌ میهمانان، غرفه داران، عکاسان خبری و بسیاری از افرادی که در برگزاری این جشنواره که افتخاری بزرگ برای استان گلستان به شمار می آید، دارد.

IMG 6616

 

خبرنگار ما در گفتگو با برخی از چهره ها و شخصیت های کشوری و خارجی، گلستان را مهد جشنواره اقوام ایران زمین دانسته و این استان گلستان را با داشتن اقوامهای گوناگون، الگویی بارز از وحدت و همدلی، می شناسند.

*معاون استاندار گلستان:میراث فرهنگی ارگانی فرا دستگاهی است

 

رضا مروتی، معاون استاندار گلستان در سومین روز برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود که یکی از بسته‌های گردشگری استان گلستان، جشنواره اقوام است که می‌توان با برنامه‌ریزی مطلوب و شایسته برای تحقق اهداف آن گام برداشت.

وی افزود: تاکنون انتظارات تدوین‌کنندگان این جشنواره محقق نشده وخروجی مطلوبی از این جشنواره عاید استان گلستان نشده است.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: جشنواره فرهنگ اقوام ایرالن زمین باید به روند فرهنگی ومعرفی آداب ورسوم اقوام برگشته و هویت خود را پیدا کند.

IMG 6713

 

به گفته وی، برای سال آینده با ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی وبرنامه ریزی‌های مطلوب، باید برنامه‌های این جشنواره کیفی‌تر شده و برای تامین اعتبار این جشنواره بین المللی نیز به صورت ویژه اقدام شود.

مروتی تصریح کرد: با توجه به اینکه میراث فرهنگی ارگانی فرا دستگاهی است، نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هم هست اما مدیریت باید صرفا، دراختیار میراث فرهنگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آسیب‌شناسی جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین و بررسی وضعیت درآمدزایی سال‌های گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

*سفیر افغانستان: استان گلستان با تنوع قومیتی از زیبایی خاصی برخوردار است

 

 

همچنین در بخشی دیگر «احمدنور» سفیر کشور افغانستان در ایران، افزود: امیدواریم جشنواره اقوام در سال‌های آینده با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.

 

وی گفت: استان گلستان با تنوع قومیتی از زیبایی خاصی برخوردار است و این زیبایی به علت داشتن رنگ‌های مختلف در آن است.

IMG 6750

 

سفیر افغانستان در ایران تصریح کرد: اگر تنها یک رنگ وجود داشته باشد زیبایی تکمیل نیست و این تعداد اقوام و‌ نژاد‌ها زیبایی، مصلحت و سنت خدادای است و اگر همه انسان‌ها یک قیافه داشتند تشخیص آن‌ها از هم ممکن نبود و این اختلاف و تفاوت‌ ها یک نعمت خدایی و مصلحت زندگی است.

گفتنی است جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، امروز پس از ۴ روز به کار خود پایان می دهد و مردم گلستان نیز برای برگزاری دهمین جشنواره اقوام ایران زمین چشم انتظاری می کشند.

/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار