از دغدغه رسانه ها تشکر می کنیم ؛

روابط عمومی میراث فرهنگی استان طی توضیحی در مورد انتشار فیلم مربوط به رقاصی دختران در جشنواره اقوام اعلام کرد که این مورد در فضای باز نمایشگاه که در اختیار اداره کل امور روستایی و دهیاری های استانداری گلستان بوده ، اتفاق افتاده است .

توضیح روابط عمومی میراث فرهنگی پیرو انتشار فیلم رقاصی دختران در جشنواره اقوام گلستان

به گزارش گلستان24،  متنی که روابط عمومی میراث فرهنگی استان در اختیار سایت گلستان ما قرار داده به شرح زیر است :

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما

با سلام و سپاس از شما و سایر اصحاب رسانه های ملی و استانی که در انعکاس اخبار مربوط به جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان یاریگر ما بودید .

همچنین  قدردانی می کنیم از دغدغه های آن عزیزان در راستای حفظ ارزشها و هنجارهای فرهنگ ایرانی - اسلامی ، چه اینکه خود را نیز وامدار ارزشها و حافظ دستاوردهای انقلاب می دانیم .

 پیرو انتشار فیلمی کوتاه در آن پایگاه خبری تحلیلی از حاشیه جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین و مطالب مرتبط با آن در خصوص هنجارشکنی و رقص دختران ، به اطلاع شما و مردم با ایمان و ولایتمدار استان گلستان می رساند که به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و بانو فاطمه زهرا (س) جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین امسال با موضوع آداب و سنن ازدواج در اقوام ایرانی در محل نمایشگاه دائمی بین المللی گرگان و با حضور بیش از 70 هزار نفر بازدید کننده برگزار گردید .

همان گونه که بازدید کنندگان و مهمانان جشنواره ملاحظه کردند مراسم متمرکز موسیقی این جشنواره با رعایت کلیه موازین و قوانین در سالن اصلی نمایشگاه به صورت مدیریت شده برگزار شد .

در نمایش آداب و سنن ازدواج اقوام نیز وجوه آیینی و مذهبی این مراسم از جایگاهی ویژه برخوردار بود و گروه های موسیقی به احترام وقت اذان برنامه ها را تعطیل نموده و در بسیاری از غرفه های اقوام شاهد برپایی نماز جماعت بودیم .

و  اما در خصوص فیلم مورد اشاره ؛ گفتنی است که این اتفاق بدون هماهنگی و در بخش فضای باز نمایشگاه و غرفه هایی که با مدیریت و هماهنگی دهیاری ها و اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استان برپا شده بود رخ داده و با توجه به میزان جمعیت بسیار زیاد بازدید کننده ، گستردگی فضای نمایشگاه و پراکنش نیروهای نظارتی رخدادی سهوی بوده که البته پس از اطلاع تذکرات و اقدامات کافی جهت پیشگیری از موارد مشابه صورت گرفت .

با تشکر و احترام 

روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان

 انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار