این بازیگر که در جشنواره 32 فیلم فجر بزرگداشتش برگزار شد، نوشت: «من باید تشکر کنم از مردمی که در کوچه و خیابان با لبخند پرمهرشان به من نیروی زندگی می‌بخشند. پس بزرگداشت می‌تواند زیبا باشد اگر پایان راه نباشد.»

«هما روستا» بازیگر پیشکسوت درگذشت +عکس

هما روستا که برای مداوای بیماری سرطانش به آمریکا رفته بود در بیمارستانی در لس آنجلس برای همیشه چشم‌هایش را به روی زندگی بست.

به گزارش گلستان24،  هما روستا دهه ۷۰ را با بازی در فیلم ممتاز «مسافران» بهرام بیضایی(۱۳۷۰) آغاز نمود و در ۱۳۷۱ در فیلم «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی‌کیا به ایفای نقش پرداخت و بار دیگر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گردید. در ۱۳۷۴ به خاطر بازی در تله تآتر «شعبده باز» جایزه بهترین بازیگر را از جشنواره سیما کسب نمود.

 

در ۱۳۸۰ در مجموعه «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی کرد. در ۱۳۸۳ نمایش «زمستان»، نوشته امید سهرابی را به روی صحنه برد و در ۱۳۸۴ نیز نمایش «سانتاکروز» ماکس فریش را با ترجمه‌ای از خودش کارگردانی کرد.

 دیگر نمایش او «آنتیگون در نیویورک» نام دارد که در ۱۳۸۶ آنرا بر روی صحنه برد. بازگشت مجدد روستا به تلویزیون با سریال «ترانه مادری» در سال ۱۳۸۷ رقم خورد. با پایان یافتن بازی هما روستا در این سریال او در تدارک سفر به بلاروس همراه با گروه نمایش «آنتیگونه در نیویورک» می‌باشد. همچنین تصمیم دارد تا داستان‌های چخوف با ترجمه آهو خردمند را برای اجرا در سال ۸۷ به مرکز هنرهای نمایشی پیشنهاد دهد.

 

«هما روستا»بازیگرپیشکسوت سینما درگذشت+عکس

 

«هما روستا»بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت+عکس«هما روستا»بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت+عکس«هما روستا»بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت+عکس«هما روستا»بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت+عکس«هما روستا»بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت+عکس«هما روستا»بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت+عکس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار