مدیر کانون فرهنگی و هنری مائده مسجد جامع روستای آلوکلاته گرگان از برگزاری تعزیه کاروان اهل البیت (علیهم السلام) در گرگان همزمان با اربعین حسینی (علیهم السلام) خبر داد.

تعزیه کاروان اهل البیت (ع) در گرگان برگزار می شود

حجت الاسلام علی اکبر عباس نائبی، مدیر کانون فرهنگی و هنری مائده مسجد جامع روستای آلوکلاته گرگان اظهارداشت: تعزیه کاروان اهل البیت (علیهم السلام) ساعت 14 روز شنبه (21 آذر) همزمان با اربعین حسینی (علیهم السلام) در گرگان برگزار می شود.

به گزارش گلستان 24، وی با بیان اینکه مسیر حرکت کاروان از مسجد جامع گرگان به سمت میدان شهدا و گلزار شهدا است، افزود: در این کاروان 80 نفر از گروه تعزیه خوانی روستای آلوکلاته اسارت حضرت سجاد(علیهم السلام) و حضرت زینب(سلام الله) و خطبه خوانی امام زین العابدین(علیهم السلام) را اجرا می کنند.

حجت الاسلام نائبی، حفظ و صیانت از برنامه های عزاداری سنتی به خصوص شبیه خوانی، تاثیرگذاری زیاد تعزیه بر بینندگان و به تصویرکشاندن گوشه ای از سختی های دوران اسارت را از اهداف برگزاری تعزیه کاروان اهل البیت (علیهم السلام) بیان کرد و گفت: این تعزیه هفتمین اجرای کاروان اهل بیت (علیهم السلام) است که یکبار هم در مشهد مقدس اجرا شد و مورد استقبال فراوان زائران امام رضا(علیهم السلام) قرار گرفت. / شبستتان

پایان پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار