بي توجهي به آثار تاريخي و فرهنگي گلستان موجب شده تا بخشي از يادمان هاي تاريخي از جمله آب انبار امامزاده روشن آباد گرگان با قدمت 400ساله در معرض نابودي کامل قرار گيرد.

آب انبار 400 ساله امامزاده روشن آباد گرگان در مسير تخريب

امامزاده روشن آباد گرگان يکي از اماکن مهم مذهبي استان گلستان است که داراي پيشينه اي چند صد ساله بوده و از جاذبه هاي مهم زيارتي، سياحتي، گردشگري شهرستان گرگان محسوب مي شود. ساختمان اين بنا که متعلق به قرن نهم هجري است به شماره 358 به ثبت تاريخي رسيده و در بين راه گرگان و کردکوي در نزديکي روستاي سرکلاته شموشک و در ميان باغ مشجر و قبرستاني واقع شده که مزار بزرگاني از جمله آيت الله روشني يساقي و شهداي منطقه است.

به گزارش گلستان 24، اين مکان زيارتي، سياحتي هرساله ميزبان زائران و گردشگران بسياري از اقصي نقاط استان و کشور است که آب انبار تاريخي  اين امامزاده يکي از جاذبه هاي  گردشگري آن محسوب مي شود. 

اين آب انبار به دليل عدم توجه برخي از مسئولين و دست اندرکاران سازمان ميراث فرهنگي گلستان و متوليان اين امامزاده در معرض نابودي کامل قرار گرفته است.

اهميت بحث اکوتوريسم در استان و قابليت هاي زيارتي، سياحتي و گردشگري که دارد اين امامزاده دارد، نگاه ويژه مسئولين سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري استان را مي طلبد تا با توجه ويژه نسبت به رفع مشکلات و احياي و مرمت بافت سنتي اين بناي مهم زيارتي و تاريخي شهرستان گرگان اقدامات لازم را انجام دهند. 

جمعي از اهالي و دوستدارن ميراث تاريخي و فرهنگي گلستان با اشاره به روند تخريب تدريجي اين اثر تاريخي خواستار انعکاس اين مشکل در رسانه ها شدند.

گلستان بيش از هزار و 500 جاذبه تاريخي و فرهنگي دارد که در سالهاي اخير به دليل کم توجهي مسئولان امر و عدم تخصيص اعتبار بسياري از آنان در معرض خطر تخريب قرار دارند.

ارسال نظر

آخرین اخبار