مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین سپاه، هیهات منه الذله و اشد الا الکفار ورهما و بینهم را 2 شعار اصلی اربعین امسال اعلام کرد و ادامه داد: رنگ سبز رنگ اربعین امسال است.

شعار های اصلی اربعین ۹۴ مشخص شد
به گزارش گلستان24؛همایش مردمی آیت الایمان امروز سه شنبه 19 آبان 94 با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به تعدادی از فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بعثه مقام معظم رهبری در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد.
 
سردار مهران طهماسبی، دبیر همایش آیت الایمان در این مراسم با اشاره به آغاز فعالیت این همایش از 2 ماه پیش گفت: سازمان فرهنگی هنری اوج، معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان، بسیج دانشجویی، شهرداری تهران، بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت از دست اندرکاران برگزاری این همایش هستند.
 
وی تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری باشکوه اربعین که نماد عزت اسلامی است از اهداف اصلی همایش آیت الایمان دانست و افزود: تلاش داریم اربعین به صورت مردمی برگزار شود البته دستگاه ها و سازمان ها باید زمینه ساز برگزاری منظم، آرام و باشکوه اربعین باشند.
 
سردار طهماسبی رفع اشکالات سال های گذشته و ایجاد هماهنگی بیشتر میان سازمان های فعال در حماسه اربعین حسینی را هدف دیگر برگزاری این همایش بیان کرد.
 
سردار حسین نجات، مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین سپاه در ادامه این مراسم با اشاره به برگزاری چند هزار نفری اربعین در زمان صدام گفت: با فتوای شهید صدر جمعیت زائران به 80 تا 90 هزار نفر رسید که به لطف خدا و وجود مبارک سیدالشهدا (ع) در سال های اخیر شاهد حضور چند میلیون نفری در اربعین حسینی هستیم ضمن اینکه پایانه های مرزی حضور یک میلیون زائر ایرانی را در اربعین سال 93 گزارش کردند.
 
وی در ادامه خون امام حسین (ع) را که موجب استحکام دین شد و پس از 1400 سال موج جدیدی در جهان ایجاد کرد عامل اصلی برگزاری باشکوه حماسه اربعین خواند و افزود: جهان در اربعین 93 با همایش عظیمی همراه با صلح و آرامش مسلمانان روبرو شد.
 
مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین سپاه با اشاره به برنامه ریزی های وسیع این قرارگاه برای اربعین 94 ادامه داد: فعالیت های فرهنگی برای اربعین 94 در 5 محور انجام می شود؛ 1- تقویت وحدت مسلمانان 2- تعمیق باورهای دینی مردم 3- شناساندن دشمنان جهان اسلام به زائران 4- استفاده از ظرفیت اربعین برای طرح و اصلاح مسایل جهان اسلام مانند فلسطین، سوریه، یمن و ... 5- نهادینه ساختن اربعین برای زمینه سازی ظهوری حضرت مهدی (عج).
 
وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی انجام کار فرهنگی با بسیج مردمی است، ضمن اینکه باید برنامه ریزی و هماهنگی دقیق میان دستگاه ها و سازمان های فرهنگی میان ایران و عراق انجام شود.
 
نجات خاطرنشان کرد: هماهنگی با دفاتر مراجع معظم تقلید از محورهای فعالیت فرهنگی در اربعین امسال است تا برخی رفتارها و اقدامات نامناسب سال های گذشته تکرار نشود، برای نمونه با وجود تاکید مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی مبنی بر عدم نصب عکس شان در مسیر اربعین حسینی متاسفانه عده ای سال گذشته عکس مقام معظم رهبری را روی عکس آقای شیرازی چسباندند که اثرات تبلیغی سوئی داشت.
 
وی توجه به میزبانی عراقی ها و اولویت دادن به آنها را لازم دانست و گفت: ایرانی ها به هیچ وجه با برپایی موکب خللی در میهمان داری شیعیان عراق ایجاد نکنند.
 
مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین سپاه رعایت قوانین کشور عراق را لازم دانست و افزود: تعدادی از ایرانیان طی سال های گذشته به دلیل عدم رعایت قوانین عراق مانند همراه نداشتن گذرنامه و روادید و یا عکسبرداری از مناطق ممنوع دستگیر و زندانی شدند.
 
وی هیهات منه الذله و اشد الا الکفار ورهما و بینهم را 2 شعار اصلی اربعین امسال اعلام کرد و ادامه داد: رنگ سبز رنگ اربعین امسال است.
 
نجات اقامه نماز جماعت را یکی از برنامه های فرهنگی اربعین 94 معرفی کرد و گفت: امسال با اعزام 300 مبلغ تبلیغ چهره به چهره برای زائران انجام می شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در پایانه های زمینی و هوایی با هماهنگی سازمان های ایرانی و عراقی انجام می شود، افزود: فعالان فرهنگی می توانند با دریافت اطلاعات و محتویات لازم از سایت هایی چون سلام، بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و سازمان فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا بروشورها و سی دی های فرهنگی را تهیه و در میان زوار توزیع نمایند.
 
 

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار