مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری گفت: مخاطب اگرچه ظلم های زیادی از داعش دیده اما در مستند A157 با یک سوژه تکان دهنده روبرو است که تا مدتها رهایش نخواهد کرد.

روایتی تکان‌دهنده از زندگی سه دختر پناهجوی سوری در حوزه هنری

به گزارش گلستان24، محسن یزدی، مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری درباره یکی از تولیدات این مرکز درباره جنایات داعش گفت: مستند A157  به زندگی و رنج سه دختر پناهجوی کرد سوری می پردازد که توسط یک داعشی مورد تجاوز قرار گرفته و باردار شده اند.

وی گفت: این سه دختر که 11 ساله و 13 ساله و 15 ساله هستند قربانی تبعات جنگ ناخواسته ای هستند که به خاطر منافع چند کشور زورگو به آنها تحمیل شده است. وقتی بهروز نورانی پور این سوژه را به ما پیشنهاد داد آنقدر برای ما دردناک بود که تا چند روز اثر آن از ذهنمان بیرون نمی رفت و وقتی یک خطی آن را برای افرادی توضیح می دادم حیرت زده می شدند.

یزدی ادامه داد: شکل پرداخت این کار برای ما خیلی مهم بود چراکه می خواستیم به دلیل حساسیت مساله عفت عمومی جریحه دار نشود و از آن طرف ظلمی که به مردم مظلوم سوریه رفته بازگو شود که به یاری خدا و توانمندی نورانی پور بعنوان کارگردان، این اتفاق افتاد و تقریبا تمام کسانی که این مستند را دیده اند تا مدتها با سوژه مستند درگیر بوده اند.

مدیر مرکز مستند سوره ادامه داد: با این اوصاف مخاطب اگرچه ظلم های زیادی از داعش دیده اما در این جا با یک مستند تکاندهنده روبرو است و به شکل ملموس تری با مساله مواجه می شود.

وی افزود: در این مستند مفهوم تجاوز به خاک و تبعاتی که می تواند داشته باشد برای مخاطب عیان خواهد شد ضمن اینکه این مستند تنها گوشه ای از آن خواهد بود.

یزدی گفت: بیش از یک سال تولید این مستند زمان برد و تیم تولید کننده در شرایط بسیارسخت اردوگاه کار را جلو می بردند.

یزدی گفت: با چند خبری که در رسانه ها منتشر شده عده ای علاقمند به دیدن این مستند شدند که ما در روز سوم آذرماه ساعت 16 در تالار سوره حوزه هنری در جلسه رونمایی مستند نمایش آن را هم خواهیم داشت و ورود برای عموم هم آزاد است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار