مولوی ‌قاضی‌:

مولوی الیاس قاضی از روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت دو تن از رزمندگان اهل تسنن این استان در درگیری با تکفیری های داعشی در سوریه گفت:شیعه و سنی در اصول با یکدیگر هیچ اختلافی نداشته و در مقابل دشمن افراطی داعش تا پای جان ایستاده‎اند.

جهاد با افراطیون داعش شیعه و سنی نمی‌شناسد/ داعش از نظر اهل سنت محکوم و منفور است

 

به گزارش گلستان24، مولوی الیاس قاضی امروز در حاشیه بیست و سومین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: خداوند در قرآن بر جهاد بسیار تاکید دارد و مسئله جهاد به ویژه برای حفاظت از دین و آرمان‌های اسلامی شیعه و سنی نمی‎شناسد پس باید هرجا که تعرضی به بلاد اسلامی و مسلمانان صورت می‎گیرد‌ شیعه و سنی در سنگر جهاد آماده باشند.

امام جمعه محترم‌آباد فنوج از توابع نیکشهر افزود: به ویژه در زمینه سوریه که سرزمین اهل بیت پیامبر است بر جهاد تاکید بیشتری می‌شود، همه ما در وحدانیت خداوند و رسالت پیامبر اکرم (ص) اعتقاد راسخ داریم و باید در مقابل‌‌ انسان‌های مسلمان‌نما بایستیم و اجازه ندهیم چهره نورانی اسلام را خدشه‌دار کنند.

وی تاکید کرد: شیعه و سنی در اصول با یکدیگر هیچ اختلافی نداشته و در مقابل دشمن افراطی داعش تا پای جان ایستاده‎اند.

مولوی قاضی بیان کرد: در این استان بزرگان شیعه و سنی متحد و همدل هستند لذا باید با توجه به شرایط موجود بصیرت و آگاهی خود را افزایش دهیم، بصیرت‌افزایی که مقام معظم رهبری برآن تاکید دارند، تاکید قرآن است و توجه به آن لازم است.

وی ادامه داد: علما، روحانیون و دانشگاهیان بیش از همه باید در مقابل توطئه‌های دشمنان آگاه و هوشیار باشند و سایر افراد جامعه را نیز آگاه کنند.

امام جمعه محترم‌آباد فنوج از توابع نیکشهر خاطرنشان کرد: داعش کاملا منفور و محکوم است، این افراد ثبات ندارد و از نظر اهل سنت مردود هستند.

وی تاکید کرد: اینکه شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در اوج وحدت، در راستای دفاع از گفتمان اصیل اسلام به سوریه می‎روند، افتخار بزرگی برای مردم هر دو مذهب است.

گفتنی است، صبح امروز با حضور مردم شهید پرور استان سیستان و بلوچستان پیکر مطهر شهدای حرم تشییع شهید سلمان برجسته و عمر ملازهی از مسجد فاطمه الزهرا(س) تا میدان شهدای گمنام نیکشهر تشییع و برای خاکسپاری به زادگاه‌شان بخش بنت و روستای حمیری قصرقند انتقال یافت.

ارسال نظر

آخرین اخبار