شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه است که خبرهای این روزها در آفریقا دوباره نام این رهبر بزرگ را بر سر زبان ها انداخته. شیخ زکزاکی سال گذشته در روز قدس شاهد شهادت سه فرزند خود بود. فرزندانی که پرچمدار نهضت شیعه در نیجریه بودند.

ماجرای شهادت سه فرزند شیخ زکزاکی به روایت پدر+تصاویر
شهریورماه امسال بود که به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین مراسم گرامیداشت سه فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم یعقوب زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه برگزار شد.
 
 به گزارش گلستان24، مراسمی که با حضور چهره های شاخصی همچون زهرا مصطفوی، محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و دکتر ناصر سودانی، فاطمه نواب صفوی، فیروزه رجایی فر، دکتر حسین رویوران و دیگر شخصیت ها و چهره های سرشناس برگزار شد.
 
 شهادت سه فرزند شیخ زکزاکی
 
مراسمی به نام سه فرزند شیخ زکزاکی که سال گذشته در جریان برپایی مراسم روز قدس به شهادت رسیدند. خود شیخ زکزاکی درباره حادثه شهادت سه فرزند خود توضیح داد: سال گذشته زمانی که مراسم رو به پایان بود ناگهان حمله شروع شد. نیروهای بوکوحرام به مردم که اغلب زنان و کودکان بودند تیراندازی کردند و بسیاری در این حادثه کشته شدند. در این حمله 34 نفر کشته و 180 نفر زخمی شدند.
 
 
رهبر شیعیان نیجریه در خصوص شهادت سه فرزند خود افزود: بوکوحرام تلاش کرد عده‌ای را دستگیر کند و به مکانی برای شکنجه ببرد. سه پسر من هم جزو دستگیرشدگان بودند. علی تیر خورد و احمد و حمید آنقدر شکنجه شدند که بعد از شهادت نتوانستم آن‌ها را تشخیص دهم. علی آنقدر پایش آسیب دیده بود که بیهوش شد و به بیمارستان بردند و کسی که می‌خواست به علی کمک کند نیز مورد اصابت گلوله‌های نیروهای بوکوحرام قرار گرفت.
 
 
وی اظهار داشت: بیشتر کشته شده‌ها از جمله فرزندان من دانشجو بودند. این اتفاق شبیه آنچه در فلسطین رخ می‌دهد بود. این اتفاق توسط اسرائیل و مزدوران آن‌ها رخ داد حتی گلوله‌های شلیک شده نیز اسرائیلی بود.
 
در این حادثه «احمد زکزاکی»، «حمید زکزاکی» و «محمود زکزاکی» سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان  نیجریه  شهید شدند و «علی زکزاکی» دیگر فرزند وی نیز مجروح و سپس به شهادت رسید. شیخ ابراهیم الزکزاکی پدر این سه شهید که خبرهای این روزها در آفریقا دوباره نام این رهبر بزرگ را بر سر زبان ها انداخته توانسته است میلیون‌ها نفر را در نیجریه به دین اسلام و مذهب تشییع مشرف کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار