چه کسانی باید برنده شوند

مراسم هفتاد و سومین جایزه گلدن گلوب در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ در هتل بورلی هیلتون شهر بورلی هیلز لس آنجلس کالیفرنیا برگزار خواهد شد. نامزدها اعلام شده اما برندگان اصلی مشخص نیستند. حال دو سوال مطرح است: چه کسانی برنده می‌شوند؟ و چه کسانی باید برنده شوند؟

برندگان گلدن گلوب 2016 ؟!

گلدن گلوب 2016

مراسم هفتاد و سومین جایزه گلدن گلوب در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ در هتل بورلی هیلتون شهر بورلی هیلز لس آنجلس کالیفرنیا برگزار خواهد شد. نامزدها اعلام شده اما برندگان اصلی مشخص نیستند. حال دو سوال مطرح است: چه کسانی برنده می‌شوند؟ و چه کسانی باید برنده شوند؟

 

 به گزارش گلستان24، به نقل از تلگراف، تنها در یک صورت است که لئوناردو دی‌کاپریو برنده جایزه گلدن گلوب امسال نمی‌شود و آن این است که یک خرس قهوه‌ای بزرگ در شب برگزاری مراسم به او حمله کند! تکلیف جنیفر لارنس چیست؟

 

بهترین فیلم (درام)

برنده احتمالی: افشاگر (Spotlight)

چه کسی باید برنده شود: کارول (Carol)

افشاگر فیلمی به کارگردانی توماس مک‌کارتی است که به تحقیقات روزنامه بوستون گلوب در مورد تاریخ دیرینه کودک آزاری در کلیسای کاتولیک می‌پردازد. موضوع فیلم بسیار داغ است و از نظر کارگردانی نیز کاملا قابل قبول. موضوع فیلم آنقدر هیجان دارد که داوران را مجاب خواهد کرد تا جایزه را به این فیلم دهند، اما به چه قیمتی؟ گویا به قیمت کارول. اگر چنین چیزی صورت گیرد، داوران نتوانسته‌اند بین یک فیلم خوب و یک فیلم عالی انتخاب درستی را انجام دهند.

 

بهترین بازیگر نقش اول زن (درام)

برنده احتمالی: بری لارسون – برای بازی در فیلم اتاق (Room)

چه کسی باید برنده شود: رونی مارا – برای بازی در فیلم کارول

شاید طرفداران کیت بلانشت، که پیشتر سه بار برنده جایزه گلدن گلوب شده، بار دیگر خواهان اهدای جایزه به وی برای بازی در فیلم کارول باشند. طرفداران فیلم کارول اما معتقدند که این جایزه باید به رونی مارا برای بازی در همین فیلم برسد، چرا که بازی او در این فیلم ستودنی است.

 

گلدن گلوب 2016: چه کسانی برنده می‌شوند؟چه کسانی باید برنده شوند؟ (در حال تکمیل)

 

بهترین بازیگر مرد (درام)

برنده احتمالی: لئوناردو دی‌کاپریو – برای بازی در فیلم بازگشته (The Revenant)

چه کسی باید برنده شود: مایکل فسبندر – برای بازی در فیلم استیو جابز

تنها در یک صورت است که لئوناردو دی‌کاپریو برنده جایزه گلدن گلوب امسال نمی‌شود و آن این است که یک خرس قهوه‌ای بزرگ در شب برگزاری مراسم به او حمله کند! او به احتمال فراوان برنده سومین جایزه خود در این مراسم خواهد شد، چرا که قبلا برای بازی در فیلم‌های هوانورد (2004) و گرگ وال استریت برنده این جایزه شده است.

 

داوران گلدن گلوب طبیعتا از دوستداران دی‌کاپریو هستند و به همین دلیل همراه با موج رسانه‌ها او را انتخاب خواهند کرد. اما از بازی بسیار خوب مایکل فسبندر (Michael Fassbender) در فیلم استیو جابز نباید گذاشت. او در این فیلم همه کار کرده تا بتواند یک نمایش فوق‌العاده از خود نشان دهد.

بهترین فیلم (کمدی یا موزیکال)

برنده احتمالی: مریخی (The Martian)

چه کسی باید برنده شود: مریخی

ریدلی اسکات نام آن را مریخی گذاشت، اما در شروع پروژه هنوز مشخص نبود که فیلم کمدی است یا موزیکال؟ شاید حالا پس از اکران آن بتوانیم بگوییم که این فیلم به همان اندازه که موزیکال است، کمدی هم هست.

 

گلدن گلوب 2016: چه کسانی برنده می‌شوند؟چه کسانی باید برنده شوند؟ (در حال تکمیل)

 

بهترین بازیگر زن (کمدی یا موزیکال)

برنده احتمالی: جنیفر لارنس برای بازی در فیلم جوی (Joy)

چه کسی باید برنده شود: جنیفر لارنس برای بازی در فیلم جوی

جوی یک فیلم در سبک زندگینامه‌ای به کارگردانی دیوید راسل است. جنیفر لارنس در این فیلم آنقدر خوش درخشیده که می‌تواند آن جایزه را به راحتی از آن خود کند.

بهترین بازیگر مرد (کمدی یا موزیکال)

برنده احتمالی: مت دیمون – مریخی

چه کسی باید برنده شود: مت دیمون – مریخی

گرچه بازیگران سرشناسی رقیب مت دیمون هستند، اما به نظر نمی‌رسد که او کار سختی در تصاحب این جایزه داشته باشد. آل پاچینو (برای بازی در فیلم دنی کالینز)، کریستین بیل (برای بازی در فیلم بیگ شورت)، استیو کارل (برای بازی در فیلم بیگ شورت) و مارک روفالو (برای بازی در فیلم بی‌نهایت خرس قطبی) امسال رقیب مت دیمون هستند.

بهترین نقش مکمل زن

برنده احتمالی: جنیفر جیسن لِی – برای بازی در فیلم هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight)

چه کسی باید برنده شود: کیت وینسلت – برای بازی در فیلم استیو جابز (واقعا؟)

جنیفر جیسن لی در نقش دیزی دامرگ و با نام مستعار "زندانی" در تازه‌ترین ساخته‌ی کوئنتین تارانتینو به نام هشت نفرت‌انگیز نقش آفرینی می‌کند. او توانسته توجه منتقدین را به خود جلب کند، اما از بازی خوب کیت وینسلت در فیلم استیو جابز نیز نباید به این سادگی گذشت. شاید به جرات بتوان گفت که کیت وینسلت پس از سال‌ها یکی از نقش‌های خوب خود را بازی کرده است. به هر حال اما این انتخاب بسیار دشوار است.

بهترین نقش مکمل مرد

برنده احتمالی: سیلوستر استالونه – برای بازی در فیلم اعتقادنامه (Creed)

چه کسی باید برنده شود: سیلوستر استالونه – برای بازی در فیلم اعتقادنامه

سیلوستر استالونه در نقش راکی بالبوآ توانسته تا حد زیادی توجه تماشاگران و منتقدین را به خوب جلب کند و در ادامه راه، مانع سختی را پیش رو نخواهد داشت.

 

گلدن گلوب 2016: چه کسانی برنده می‌شوند؟چه کسانی باید برنده شوند؟ (در حال تکمیل)

 

بهترین کارگردانی

برنده احتمالی: الخاندرو گونسالس اینیاریتو – بازگشته

چه کسی باید برنده شود: تاد هینز – کارول

سال گذشته میلادی، مراسم اسکار و گلدن گلوب در این انتخاب متفاوت عمل کردند. پسربچگی در دو رده بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در گلدن گلوب اول شد. کارگردانی‌های فوق‌العاده اینیاریتو در فیلم بازگشته و تام مک‌کارتی در فیلم افشاگر، هر دو می‌توانند اول باشند؛ اما اگر تاد هینز برای کارگردانی در فیلم کارول را با آن‌ها مقایسه کنیم، انتخاب بسیار آسان‌تر می‌شود.

منبع: Telegraph

ارسال نظر

آخرین اخبار