سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب در رسانه ها

سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از تاریخ 22 بهمن الی 27 بهمن از ساعت 10 الی 20 در بوستان گفت وگو میزبان بازدیدکنندگان محترم است.

جزئیات برگزاری سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

به گزارش گلستان24،کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، محمد خراسانی زاده سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سومین سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از تاریخ 22 بهمن ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد اظهار داشت: نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر و همچنین رشد جبهه انقلاب فرهنگی برگزار می شود. اولین دوره نمایشگاه در هفته آخر بهمن ماه سال 91 در مصلی تهران برگزار گردید. شاید برای اولین بار بود که برخی از رسانه های انقلاب اسلامی در نمایشگاه شرکت می کنند و این فرصتی است برای آنها که از تریبون نمایشگاه، محصولات خودشان را به دیگران معرفی کنند

photo_2016-02-03_15-27-25
وی تاکید داشت: رسانه ها و مجموعه های مردمی بسیار زیاد است که حتی نامشان تا به الان شنیده نشده است به عنوان یکی از نقطه قوت این نمایشگاه این است که مجموعه های مردمی با تمام ظرفیت حضور پیدا می کنند. در دومین دوره نمایشگاه که در شهریور سال 93 برگزار شد، دستاوردهای زیادی را به همراه داشت. رسانه ها و مجموعه های فرهنگی زیادی در این نمایشگاه حضور داشتند و حتی افراد و مسئولانی که از دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بازدید داشتند، بسیار راضی کننده بود. سال گذشته بیش از 130 هزار بازدیدکننده در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور پیدا کردند.
 
photo_2016-02-03_15-26-06
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به این سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از تاریخ 22 بهمن الی 27 بهمن از ساعت 10 الی 20 در بوستان گفت وگو میزبان بازدیدکنندگان محترم است. این نمایشگاه با همکاری سازمان سراج برگزار می شود و به دلیل محدودیت هایی که سازمان سراج دارد، نمی توان از تمام تولیدکنندگان نرم افزار و سایت های خبری شهرستانی ثبت نام و حضور داشته باشیم. همچنین امسال نیز به مانند سال گذشته برنامه های ویژه ای از سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در صداوسیما پخش زنده خواهد شد.
 
خراسانی زاده در ادامه با تاکید بر این که در سال گذشته بیش از 2 ساعت پخش زنده در صداوسیما و حتی دیگر رسانه ها داشتیم، امسال نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد. همچنین سایت سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به آدرس http://irdmfestival.com/intro.html در دسترس مخاطبان قرار دارد.
photo_2016-02-03_15-27-02
حدود 4 بخش اصلی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد. یکی از آنها رسانه های برخط است که به سایت های خبری و شبکه های اجتماعی و وب تی وی ها و سایت های فرهنگی را تشکیل می دهد که حدود 50 درصد از کل نمایشگاه می شوند.
 
بخش دوم نمایشگاه مربوط به نشر دیجیتال تلفن همراه می باشد که حدود 20 درصد از کل فضای سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است.
 
بخش سوم مربوط به حوزه بازی و پویانمایی است که حدود 10 درصد از فضای سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داده است.
 
بخش چهارم نیز را نیز فناوری و اطلاعات تشکیل می دهد که از نظر کلی حدود 5 درصد از فضای کل غرفه های شرکت کننده در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را تشکیل داده است.
 
 
به گفته خراسانی زاده، در کنار بخش های مذکور، برای اولین بار زیارت مجازی در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی  خواهیم داشت. در فضای 135 درجه با نمایشگرهایی که منحنی هستند، در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، می توان زیارت امامان و ائمه اطهار را در نمایشگاه به صورت مجازی داشته باشیم.
 
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی تاکید داشت: ارتقای سواد فضای مجازی به عنوان دغدغه مردم در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین به بخش کودک و نوجوان نیز در نمایشگاه غرفه هایی به آن اختصاص داده شده است که نسبت به سال گذشته اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرده است. همچنین رونمایی هایی زیای در بخش فرهنگی و جبهه انقلاب فرهنگی خواهیم داشت. همچنین برای اولین بار کلینیک مجازی ترک اعتیاد در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به بازدیدکنندگان راهنمایی خواهد داد.
 
خراسانی زاده، با تاکید بر حضور پررنگ رسانه های خبری، تاکید داشت: حدود 30 درصد غرفه ها شهرستانی و از خارج از تهران است. یکی از نقاط پررنگ سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور رسانه های پرتعداد خبری است.
 
وی با دعوت از مسوولین و مردم جهت حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: از تمامی مسئولین کشوری و حتی مردم در این نشست خبری دعوت می کنم که از سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بازدید کنند.
 
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، افزود: خوشبختانه حضور مردم در سال های گذشته بسیار پررنگ بوده است و انتظار داریم که در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور مردم و مقامات و مسئولین برای بازدید از فعالیت های رسانه ها و سایت های خبری و دیگر بخش های نمایشگاه پررنگ تر باشد.
 
 
در ادامه برنامه تعدادی از خبرنگاران از سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی سوالاتی پرسیده شد.
 
خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که در بحث گفتمان انقلاب اسلامی چه اقداماتی در نمایشگاه سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی رخ خواهد داد اظهار داشت: ممکن است که مجموعه های متفاوت، رسانه های خود را در نمایشگاه ثبت نام کرده باشند. معیار اصلی برگزاری نمایشگاه، توجه به مجموعه های مردم نهاد بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی است.
 
وی افزود: به هیچ عنوان در این نمایشگاه به موضوعات سیاسی پرداخته نمی شود و تنها معیار گفتمان انقلاب اسلامی باعث حضور رسانه های مردمی در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تعداد حضور غرفه های مربوط به حوزه اظهار داشت: در دو نمایشگاه گذشته حدود 5 غرفه تخصصی در مباحث مربوط به حوزه حضور داشتند که امیدواریم امسال نیز به مانند سال های گذشته حضور جدی تری داشته باشند.
 
خراسانی زاده درباره مراسم افتتاحیه گفت: مراسم افتتاحیه روز 22 بهمن از ساعت 15 در بوستان گفت وگو برگزار خواهد شد. همچنین درخواست غرفه ها به شدت افزایش داشته است. مکان نمایشگاه به گونه ای است که نمی توان بیشتر از 300 غرفه در اختیار شرکت کنندگان و متقاضیان قرار داد.
 
 
 
وی ادامه داد: در نمایشگاه سال گذشته به موضوعات نرم افزار و اپیکیشن توجه ویژه ای شد. برگزار کنندگان نمایشگاه به هیچ عنوان تولیدکننده نرم افزار و دیگر خدمات نیستند و تنها وظیفه برگزار نمایشگاه را دارند.
 
سخنگوی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: با توجه به این که سازمان سراج یک مجموعه مردم نهاد است، و همچنین در حوزه رسانه ها و سایت های خبری و حتی نرم افزار به شدت رشد داشته است، نمی توان انتظار داشت که در نمایشگاه تمامی این تولیدکننگان حضور داشته باشند. اما سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بستری ایجاد کرده است که تولیدات خودشان را در معرض نمایش قرار دهند.
 
خراسانی زاده، گفت: حتی در دیداری که فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سال گذشته از نمایشگاه داشتند، ایشان از بسیاری از مجموعه های مردم نهاد حاضر در نمایشگاه حمایت کردند.
 
خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که بر اساس کدام معیار رسانه ها در نمایشگاه حضور دارند اظهار داشت: بخشی از معیار انتخاب سایت های خبری و غرفه داران، بر اساس اولویت ثبت نام و کیفیت کار و همچنین حضور در نمایشگاه های دیگر بود.
 
وی اظهار داشت: سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی 27 بهمن ماه به پایان خواهد رسید. از جهت برگزارکنندگان نمایشگاه هیچ گونه تبلیغی برای انتخابات نخواهیم داشت و به هیچ عنوان این نمایشگاه به موضوعات سیاسی نمی پردازد.
 
خراسانی زاده در پاسخ به این سوال که در مراسم افتتاحیه چه افرادی حضور خواهند داشت: تا به الان مشخص نشده است که از مقامات و مسئولین کشوری، کدامیک در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار