حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) میزبان یکی از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان بود که در عملیات آزادسازی شهر خناصر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وداع با فرمانده ارشد حزب‌الله، حاج علی فیاض در حرم حضرت زینب(س) + فیلم

به گزارش گلستان24، پیکر «حاج علی احمد فیاض» مشهور به «حاج علا» از فرماندهان برجسته حزب‌الله که در جنوب حلب به شهادت رسید در حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) تشییع شد.

این فرمانده ارشد مقاومت اسلامی لبنان در عملیات آزادسازی خناصر در جنوب حلب سوریه به شهادت رسید.

طرفداران مقاومت اسلامی لبنان اعلام کردند که حاج فیاض عصر روز پنج شنبه، ۲۵ فوریه در حین درگیری بین ارتش سوریه و نیروهای داعش در جاده مواصلاتی خناصر- اثریا به شهادت رسید.

نیروهای مقاومت بامداد دوشنبه موفق شدند روستای راهبردی الحمام را آزاد کنند و در پی آن پیکر ۱۲ نفر از شهدای همرزم خود را که در این منطقه باقی مانده بود، بازگردانند.

پیکر شهید حاج علی فیاض نیز به همراه این شهدا بازگرداننده شد و شب گذشته در مراسمی باشکوه دور ضریح حرم مطهر حضرت زینب(س) طواف داده شد.

شهید علی فیاض از اهالی روستای "انصاریه" در جنوب لبنان است و قرار است پیکرش در این روستا تشییع و به خاک سپرده شود.

وی در زمان جنگ بوسنی از طرف حزب الله به این کشور اعزام و به دلیل کمک هایش به رزمندگان کشور بوسنی در برابر دشمنان صرب به لقب "علاء بوسنه" معروف شد.

این فرمانده شهید همچنین در زمان حمله داعش به شهرهای عراق به این کشور رفت و با کمک در سازماندهی نیروهای مردمی عراق، تروریست‌های داعشی را از اطراف شهر بغداد عقب راند.

شهید فیاض فرماندهی نیروهای حزب الله را در استان های مختلف سوریه از جمله دمشق و حلب در دست داشت و این شهید پنج بار در درگیری با تروریست‌های تکفیری در سوریه زخمی شد.

منبع: ابنا

ارسال نظر

آخرین اخبار