همایش شمیم یاس نبوی، به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گرگان برگزار شد.

همایش شمیم یاس نبوی در گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان24، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، عصر شنبه، در همایش شمیم یاس نبوی که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، گفت: رسول خدا(ص) حضرت زهرا را به عنوان پاره تن خود می دانستند و می گفتند که اگر کسی فاطمه را خوشحال یا ناراحت کند، من هم ناراحت یا خوشحال می شوم.

حجت السلام جواد نجفی، ادامه داد: همه پیامبران و ائمه اطهار الگو های بسیاری را به جامعه معرفی کرده اند که بارزترین آنها حضرت فاطمه(س) است. اگر کسی با فضایل و معرفت حضرت فاطمه آشنا نباشد، نمی تواند او را به عنوان الگو قرار دهد.

وی اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصت خوبی است تا کلاس های زهراشناسی برپا شود که به خوبی درحال انجام است اما نکته مهم این است که در این دهه با حضرت فاطمه (س) بیشتر آشنا شویم.

حجت السلام نجفی برگزاری این همایش را یک کلاس فاطمه شناسی عنوان کرد و گفت: ما باید به ایام فاطمیه فراتر نگاه کنیم و کلاس های فاطمه شناسی را روز به روز برکزار کنیم. حضرت فاطمه را به عنوان الگوی عملی خود قرار دهیم و فقط در حد حرف آن را اجرا نکنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: حضرت زهرا (س) از تقسیم کارها توسط پیامبر (ص) بسیار خوشحال شد و گفته است که وقتی زن در خانه می ماند، به خدا نزدیکتر است.

جواد نجفی تقسیم کارها را باعث خوشحالی و ایجاد صمیمیت در بین خانواده ها دانست و گفت: کارهای غیر ضروری که بانوان در بیرون از خانه انجام می دهند، باعث مشکلات بسیاری می شود. در ابتدا ضربه شدیدی به تربیت فرزندان می زند و وظایف درون خانه زن را نیز دچار لطمه می کند.

وی گفت: نقش مادری برای زن یک نقش مهم و برجسته است که متاسفانه دشمنان در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به گونه ای ورود کرده اند که بانوان را از خانه هایشان بیرون آوردند.

رفتار و کردار حضرت فاطمه(س)باید الگوی بانوان باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آق قلا گفت: رفتار و کردار حضرت فاطمه زهرا(س)باید به عنوان الگو در بانوان نهادینه شود.

 سید میر قربان حسینی زیدی، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) با پیامبر اکرم(ص) که هنوز مبعوث نشده بود، ازدواج کرد و تمام ثروت و دارایی اش را در راه تبلیغ دین اسلام به آن حضرت داد.

وی ادامه داد: این کار حضرت خدیجه تاثیر بسزایی در رسیدن حضرت محمد به اهدافش داشت و این افتخار را پیدا کرد تا به عنوان اولین زن به ایشان ایمان آورد. این اولین امتیاز داده شده خدا به حضرت خدیجه بود.

او با اشاره به اینکه دومین امتیاز خدا به خدیجه،  حضرت فاطمه بود، گفت: گوهری به نام فاطمه در دامن این بانوی بزرگ تربیت شد و توانست بعدها به عنوان یک بانوی بزرگ دیگر در جهان اسلام شناخته شود.

حسینی زیدی با بیان اینکه باید رفتار و کردار حضرت فاطمه(س) الگوی بانوان باشد، بیان کرد: انسان اگر با صبر و تحمل، ایثار و گذشت زندگی کند، در هر جایی که مشکل داشته باشد خداوند به او کمک می کند.

رئیس اعزام مبلغین در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) می فرمایند که اگر کسی صبر نداشته باشد مانند این است که سر ندارد. منشاء همه طلاق ها نداشتن صبر و تحمل در زندگی است و این کار ناپسند در دین اسلام همگان را ناراحت می کند.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار