فرمانده سپاه گرگان از اعزام نخستین کاروان راهیان نور ویژه برادران به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

اعزام نخستین کاروان راهیان نور از گرگان به مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش گلستان24،حدود 270 نفر از برادران در قالب شش اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‎شوند و در هر اتوبوس یک راوی و یک روحانی وجود دارد.

وی مدت زمان اردوی راهیان نور را پنج روز اعلام و تصریح کرد: زائران سرزمین نور در سفر پنج روزه خود از مناطق عملیاتی استان خوزستان و یادمان‎های هویزه، شلمچه، اروندکنار، فکه، فتح‎المبین، طلائیه و دهلاویه بازدید می‎کنند.

اردوهای راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است

فرمانده سپاه گرگان با اشاره به اینکه اعزام نخستین کاروان راهیان نور خواهران نیز هشتم فروردین 1395 انجام می‎شود، گفت: در این راستا پنج اتوبوس پیش‎بینی شده است.

مهاجر با بیان اینکه در ایام نوروز 820 نفر در قالب 18 اتوبوس در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‎شوند، افزود: نخستین اعزام امروز 24 اسفند ویژه برادران بود و مراحل بعدی اعزام دوم و هشتم فروردین به ترتیب برای خواهران و به صورت خانوادگی انجام خواهد گرفت.

وی اردوهای راهیان نور را یک رزمایش بزرگ فرهنگی برشمرد و گفت: راهیان نور برای غنی‎بخشی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، نسلی که دوران جنگ را ندیده و لمس نکرده با حضور در این مناطق روح و جسم خود را جلا می‎دهد، با شهدا مأنوس می‎شود و ارتباط قلبی خود را با خدا تقویت و محکم‎تر می‎کند.

حرکت‎های اثرگذار فرهنگی توطئه‎های دشمن را خنثی می‎کند

فرمانده سپاه گرگان با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال توقف فرهنگ ناب اسلامی است، اظهار کرد: با انجام حرکت‎های اثرگذار فرهنگی توطئه‎های دشمن خنثی می‎شود، وقتی نسل جوان خود را با فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت پیوند دهد در برابر آسیب‎های اجتماعی مصون می‎ماند.

مهاجر با اشاره به اینکه هدف از اعزام زائران به خصوص نسل جوان به اردوهای راهیان نور آشنایی با مناطق عملیاتی است، گفت: زائران در این سفر معنوی با مفاهیم ارزشی دفاع مقدس بیشتر آشنا می‎شوند و اعتقادات دینی آنها قوی‎تر می‎شود.

به گزارش فارس، آئین اعزام نخستین اردوهای راهیان نور برادران استان گلستان امروز ساعت هفت صبح از محل امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان انجام شد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار