پدرهایی که عید به خانه نرسیدند

آنچه خواهید دید تصاویر فرزندان شش شهید مدافع حرم در خطه سرسبز و شهیدپرور گلستان که امسال نوروز را بدون حضور پدر برگزار خواهند کرد.

فرزندان شش شهید مدافع حرم گلستان در شب عید نوروز چشم به راه پدر+تصاویر

به گزارش گلستان24،  از آغاز جنگ سوریه با گروه‌های تروریستی حدود شش سال می‌گذرد. در این سال‌ها رزمندگان زیادی از کشور های مختلف خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با طرفداران اسلام آمریکایی به این سرزمین رساندند.

بسیاری نیز در حین مبارزه به شهادت رسیدند که به شهدای مدافع حرم شناخته می‌شوند.

آنچه خواهید دید تصاویر فرزندان شش شهید مدافع حرم در خطه سرسبز و شهیدپرور گلستان که امسال نوروز را بدون حضور پدر برگزار خواهند کرد.

مردانی که برای دفاع از حرم به سوریه می‌روند یار و دیار و فرزندانشان را می‌گذارند و برای خدا وارد میدان می‌شوند و مردانه می‌جنگند.

یاد و خاطره تمامی شهدا گرامی باد.

*** شهید مدافع حرم غلامعلی تولی

Capture

این شهید بزرگوار عضو تیپ ۶۰ زرهی عمار یاسر گنبد بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت و در نبرد با تکفیری ها  در ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در سوریه به شهادت رسید .

این شهید بزرگوار در شرایطی به سوریه رفت و به شهادت رسید که آن روزها امکان رسانه ای شدن این مباحث ممکن نبود لذا بسیار مظلوم واقع شده است.

سرهنگ پاسدار علی کوهی فرمانده تیپ ۶۰ زرهی عمار یاسر گنبد کاووس با بیان خاطره ای از این شهید بزرگوار گفت: شهید تولی قبل از اعزام به این ماموریت نزدبنده آمد و گفت: خواسته ای از شما دارم فکر کردم شایدمشکل مالی دارد. گفت قول می دهی انجام بدهی گفتم شما خواسته ات را بگو انشاا… که بتوانم بر آورده کنم بعد گفت: دعا کنید برایم تا شهید شوم!

فرزند شهید مدافع حرم غلامعلی تولی

فرزند شهید غلامعلی تولیفرزند شهید غلامعلی تولی

*** شهید مدافع حرم سیداحسان حاجی حتم لو

Capture

سید احسان حاجی حتم لو عضو رسمی سپاه پاسداران و جمعی تیپ ۴۵جوادالائمه (ع) گرگان بود که بهمن ماه۱۳۹۳در دفاع از حریم اهل بیت و مبارزه با تکفیری های جنایتکار در حلب سوریه در راه اعتلای حق به درجه عظیم شهادت رسید.

شهید سید احسان حاجی حتم لو، سی و سومین شهید گرانقدر دانشگاه جامع علمی کاربردی در گرگان بود که در مقطع کار‌شناسی رشته مدیریت امور فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی امام حسین (ع) گلستان درس می خواند.

پیکر پاک شهید با حضور خانواده، مسئولین و مردم شهید پرور گرگان از بهداری سپاه گرگان به سمت گلزار شهدای امام‌زاده عبداله (ع) این شهرستان تشییع شد.

سیدمحمد طاها فرزند سید احسان که در زمان شهادت پدربدنیا نیامده بود، هفت ماه بعد در مرداد ماه سال ۹۴ دیده به جهان گشود.

فرزند شهید مدافع حرم سیداحسان حاجی حتم لو

IMG_41802

*** شهید مدافع حرم قاسم غریب

gharib

ghariiiib01

شهید قاسم غریب در تاریخ ۱/۱/۱۳۶۱در روستای سیدمیران به دنیا آمد. بستر رشد اجتماعی این شهید بزرگوار طبقه کشاورز و زحمتکشی بود که با نون حلال شیرمردانی چون قاسم غریب را تحویل جامعه داد.

او فرزند دوم خانواده ای بود که سه برادر و یک خواهر را در خود جای داده بود. محمدرضا غریب پدر شهید قاسم غریب در حالی که زمین زراعی زیادی نداشت با سختی و مشقت فراوان فرزندان خود را تربیت کرد.

شهید مدافع حرم قاسم غریب دوران تحصیلات ابتدایی را در دبیرستان شهید صادق تازیکه سیدمیران گذراند و دوره راهنمایی را نیز در همان روستا به مدرسه آزادگان رفت. او برای تحصیل در مقطع دبیرستان عزم گرگان کرد و دردبیرستان شهید رجایی گرگان مشغول تحصیل شد.

قاسم غریب در سال ۱۳۷۹بعد از اخذ مدرک دیپلم در کنکور دانشکده افسری دانشگاه امام حسین (ع) شرکت کرد و قبول شد و رسما به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

او ۵سال بعد در سال ۱۳۸۴در شهر قم با خانم اعظم السادات حسینی خادم افتخاری مسجد جمکران ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر۶و ۸ساله بنام های امیرعباس و

محمد امین بود.

او بعد از ازدواج به شهر مقدس قم رفت و تا دوسال پیش در این شهر زندگی می کرد. طی این سالها، او در میدان رزم با گروههای انحرافی پژاک و منافقین داخلی مجاهدانه جنگید تا اینکه یک چشم خود را از دست داد و همچنین ۴ ترکش نیز در بدن وی جاخوش کرد.

بعد از جانباز شدن از ناحیه چشم، به توصیه پزشک که باید برای حفظ چشم دیگر مناطق مرطوب را برای ادامه کارت انتخاب کنی، وی به زادگاهش گلستان آمد و مدتی در سپاه استان و بعد از آن نیز به گردان های تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوا پیوست.

اما این موجود پرخروش و رزمنده شجاع را یارای دوری از نبرد و میدان رزم نبود و با درک صحیح از شرایط روز و عربده کشی تکفیری های مزدور اسراییلی، آهنگ سوریه کرد و داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به این کشور رهسپار شد.

شهید غریب بعد از انتقال همسر و فرزندان و زندگی خود به شهر قم، به سوریه رفت و به مبارزه با تکفیری ها پرداخت و این دومین مرحله ای بود که او برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) به سوریه می رفت و آخرین باری بود که وطن را می دید و در ۲۴رمضان سال ۹۴در ارتفاعات تلمور سوریه برای همیشه از میان ما پر کشید.

فرزندان شهید مدافع حرم قاسم غریب

IMG_6234

*** شهید مدافع حرم سید محمد حسین میردوستی

211971

شهید سید محمدحسین میردوستی در تاریخ ۱۳/۴/۱۳۷۰به دنیا آمد و در تاریخ ۱/۸/۱۳۹۴ همزمان با تاسوعای حسینی در هنگامه دفاع از حرم مطهر عمه سادات، حضرت زینب کبری (سلام ا… علیها) به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر شهید سید محمد حسین میر دوستی پس از تشییع در تهران با حضور سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول اله و امت حزب اله، در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شد.

از این شهید والامقام «محمد یاسا»ی ۱۳ ماهه (متولد ۷/ ۷/۹۳) به یادگار مانده است.

به «محمد یاسا» _فرزند ۱۳ ماهه شهید_ خواهیم گفت: درست است که خون پدرت بر زمین ریخته شده است اما این خون می جوشد و درختانی را آبیاری خواهد کرد و مردان با صلابتی را به وجود می آورد که در دفاع از این مرز و بوم همچون پدرت، دلاوری خواهند کرد. خون این شهید ریخته شد اما راهش ادامه دارد. کفر می داند که لشکر اسلام به هیچ وجه در برابرشان کوتاه نمی آید.

دوستان شهید می گویند: در روز آخر که این شهید بزرگوار و همرزمانش سوار اتوبوس شدند و ما خواستیم با آن ها خداحافظی کنیم، با لبانی خندان و بشاش بودند که حالات «حبیب ابن مظاهر» در شب عاشورا را برایمان تداعی کردند.

فرزند شهید مدافع حرم سید محمدحسین میردوستی

57341506_56126485adfdb478196

*** شهید مدافع حرم اسماعیل زاهدپور

photo_2015-11-18_02-17-551

11آبان ماه ۹۴ بود که خبر شهادت یکی دیگر از فرزندانِ «اسلام ناب محمدی(ص)» در شهر حلب سوریه اعلام شد. شهرستان کردکوی اولین شهید مدافع حرم خود را در دفاع از حرم حضرت زینب (س) تقدیم اسلام ناب محمدی کرد.

خون پاکِ «اسماعیل زاهدپور»، به دست «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام آمریکایی» بر زمین ریخت و ارواحِ پاکش به ارواحِ مطهر صدها شهیدِ مدافعِ حرمِ بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام اله علیها) پیوست.

اسماعیل زاهدرپور فرزند رجب که بازنشسته تیپ یکم نینوا استان گلستان بود به مدت یک ماه به صورت داوطلب در سوریه به مبارزه با تکفیری های داعشی ملعون مشغول بود که در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است، شهید اسماعیل زاهدپور از تکاوران یگان صابرین تیپ مردم پایه نینوا گلستان و از مربیان آموزش پاراگلایدر و چتربازی و تخریب بود.

فرزندان شهید مدافع حرم اسماعیل زاهدپور

IMG_4549IMG_3858IMG_5121

*** شهید مدافع حرم قاسم تیموری

0369

شهید قاسم تیموری از شهرستان گرگان در صف مبارزه با تکفیری‎ها به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

شهید تیموری ششمین شهید مدافع حرم استان گلستان است که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) به سوریه رفت و در راه مبارزه با تروریست‎های تکفیری به فیض شهادت نائل شد.

شهید تیموری از جانبازان جنگ تحمیلی بود که بعد از جنگ چند بار برای پاکسازی میادین مین به جای مانده از دوران دفاع مقدس عازم جبهه های غرب و جنوب شده بود.

فرزند شهید مدافع حرم قاسم تیموری

teymori_44teymori_4

 

گزارش: علی لیاقتی

انتهای پیام/

منبع: رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار