دخترانی که مجوز کشف حجاب دارند

چرا باید افرادی که سابقه بهاییت دارند و یا علنا خود را حامی این فرقه ضاله می دانند جولان کار هنری در داخل و خارج از کشور داشته باشند؟!

چه کسی به "ماه بانو" مجوز فعالیت داده است؟+تصاویر
به گزارش گلستان24، یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی چند سال اخیر، بحث خوانندگی زنان است بحثی که با روی کار آمدن دولت جدید آن چنان آب و تاب پیدا کرد که  تقریبا هر ماه یک خبر از این  دست در رسانه های حقیقی و مجازی  منتشرمی شد. از حمایت تمام قد وزیر ارشاد  نسبت به گروههای خواننده زن گرفته تا تک خوانی زنی به اسم تعزیه خوانی در عاشورا، از خواننده شدن بازیگران مختلف زن گرفته  تا  انتشار آلبوم های این افراد و افاضات عجیب و غریب شان. دراین میان شاید آنچه برای برخی از مسئولان ارشد فرهنگی ظاهرا چندان مهم نبود؛ مباحث شرعی این موضوع و حتی مواضع صریح مراجع تقلید بوده است.
 
 اما ماجرای خواننده های زن  و کنسرت های آنها  به همین جا ختم نمی شود این موضوع  کشدار و پرحاشیه  که به نظر می رسد به  خاطر حمایت های برخی ازمسئولان دولت یازدهم، پایانی بر داستان آن نیست، به تازگی ابعاد جدیدی به خود گرفته است. برای نمونه ماجرای کشف حجاب گروه موسیقی «ماه بانو» و افاضاتی که  تک خوان گروه  سحر محمدی به دنبال آن داشته است نمونه قابل تاملی است.  ماجرا ازاین قرار است که چندی پیش گروه «ماه بانو» در لندن کنسرتی با تک خوانی خانم‌ها و به پاسداشت زنان خواننده پیش از انقلاب  در سالروز روز جهانی زن برگزار کرد آن هم  همزمان با سالروز شهادت  حضرت زهرا و ایام فاطمیه، بعد از آن اعضا به صورت گروهی کشف حجاب کردند و تصاویرشان در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. سحر محمدی تک خوان گروه هم با انتشار تصویر بدون حجاب خود با حمایت رسانه های ضدانقلاب و منافقین اعلام کرده بود: «در روز جهانی زن، حجاب خودم را کنار زدم تا به جهان اعلام کنم زنان ایرانی نیاز به آزادی دارند… ما را کمک کنید!» حرکتی که جای تامل دارد بااینکه می دانست بعد از اجرای کنسرت به کشور برخواهد گشت، ولی این اعتماد به نفس او در بیان چنین جملاتی  تامل برنگیزاست  و به نوعی بعید به نظر می رسد که  کشف حجاب و صحبتهای او فقط برای پناهندگی صورت گرفته باشد؛ هرچند بازار پناهندگی افراد بی ریشه مانند وی این روزها  داغ است و از هر طریقی می خواهند خود را به آغوش بیگانگان بسپارند.
 
 
سه سال  پیش هم  تیم مجید درخشانی  که حالا «ماه بانو» را به جود آورده است  دسته گلی ازاین نوع به آب داده بود  که دریک هنجارشکنی برنامه ساز و آواز زنان تحت امرش در فضای مجازی منتشر شد اما متاسفانه اعتراض خاصی از سوی مسئولان امر به این اتفاق نشد و حالا کار به جایی رسیده که سحر محمدی این گونه پا را از گلیم خود دراز می کند. خواننده ای که زمانی به صورت غیرقانونی تک خوانی می کرد و با همکاری مجید درخشانی و عوامل بهایی خارج نشین به تورهای اروپایی می رفت و در شبکه های ماهواره ای اجرای زنده داشت یا در کنسرت های شب نشینی خارج نشینان حاضر می شد.
 
سوال اینجاست که چرا وزارت ارشاد به عنوان مهمترین جایگاه فرهنگی وهنری در کشور چشم بر تخلفات مکرر داخلی این گروه به اصطلاح هنری بسته بوده حتی آنها را با حمایت های مستقیم و غیرمستقیم آزاد گذاشته بود و به هشدارهایی که می گفت تخم مرغ دزد روزی شتر دزد می شود وقعی نمی نهاد متاسفانه بعد از این ماجرای کشف حجاب گروه «ماه بانو»  و سخنان سحر محمدی، با اصرار و اغماض عمدی به گونه ای رفتار می کند انگار یک حرمت شکنی ساده اتفاق افتاده که به مبانی اعتقادی نظام توهین شده است؟! چرا باید افرادی که سابقه بهاییت دارند و یا علنا خود را حامی این فرقه ضاله می دانند جولان کار هنری در داخل و خارج از کشور داشته باشند؛ درحالی که هنرمندان سالم و بی حاشیه برای دریافت یک مجوز ساده  کاری باید  دوندگی زیاد کنند تا شاید مجوزی به آنها داده شود یا نه؟!
 
 
نکته جالب اینجاست این گروه  آوازه خوان به سرپرستی مجید درخشانی است که با مجوز وزارت ارشاد فعالیت دارد. درخشانی اهل سنگسر سمنان است جایی که به خاطر هژبر یزدانی، بهایی مشهور دوران شاه که در آن زمان بزرگترین تیم مافیایی قدرتمندی  را تشکیل داده بود شناخته می شود همین موضوع البته انسان را بیشتر با پروژه نفوذ و سیستم بهاییت که درشبکه «من و تو» و بسیاری از فعالیت های ضد فرهنگی نقش بارز دارند نزدیک می کند تا حداقل در این خصوص هوشیارتر باشیم؛ چراکه  از روش ها و ابزارهای تبلیغی فرقه ضاله بهاییت، استفاده از جذابیتهای جنسی و به ویژه هنری است؛ سران این فرقه ضاله عمدتا با استفاده از برنامه های مختلفی همچون کنسرت ها و برگزاری میهمانی های مختلط و ارتباط احساسی و عاطفی برای پیوستن افراد به این فرقه ضاله زمینه سازی می کنند. 
 
همان طور که مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده اند باید مراقب جریان نفوذ در دستگاههای مختلف به خصوص حوزه فرهنگ وهنر باشیم؛ زیرا این عرصه به دلیل ارتباط با عواطف و احساسات  افراد، تاثیرگذاری بیشتری را به دنبال دارد. دشمن سعی می کند با گل آلود کردن آب زلال فرهنگ جایگزین خود را برنظام اسلامی غالب کند و چه جایی بهتر و سهل الوصول تر از هنر که جذابیت های صوتی و بصری خودش را دارد. به خصوص اینکه این روزها تب ساز و آواز و خوانندگی در کشو آنقدر بالا رفته که بخش زیادی از برنامه های رسانه ملی را هم به خود اختصاص داده است.
 
 
اما به طور کلی برای نهادینه کردن پدیده ای نمی توان به علت واکنش های احتمالی یک مرتبه اقدام کرد بلکه به صورت آرام  و روان استحاله صورت می گیرد. تک خوانی زنان هم به همین صورت  جاافتاد ابتدا با مخالفت جدی از سوی مدیران ارشد فرهنگی مواجه نشد برای همین درمرحله بعدی به برگزاری کنسرت رسید و بعد از آن زنان آوازه خوان با حجاب نیم بند و آرایش های تند وغلیظ به راحتی ساز و آواز سر دادند؛ خروجی این  نفوذ نرم همان شد که  گروه «ماه بانو» در کنسرتی خارج از کشور کشف حجاب کردند و محمدی دم از آزادی زنان زد؛ مطمئنا اگر با این حرکت در زمان خودش برخورد جدی نشود شاهد اتفاقات بدتری درحوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود؛ سحر محمدی و امثال او در حکم شوالیه های نفوذ دشمن در کشور هستند که جاده صاف کن اهداف دشمنان به حساب می آیند با توجه به اینکه محمدی قبل ازاین هم خود را از حامیان بهاییان معرفی کرده بود حساسیت موضوع بیشتر روشن می شود و نیاز به تامل بیشتری دارد. امیدواریم مسئولان فرهنگی ما از خواب خرگوشی بیدار شوند  و کمی مانند رهبری دغدغه نفوذ دشمن را داشته باشند. این سوال به طورجد مطرح است  که چطور این نوع افراد در دو  دولت قبلی مجال ظهور و بروز پیدا نکردند اما در دولت اصلاحات و اعتدال توان فرهنگی  کشور را صرف خود  نموده و مجال  مانور به اشکال گوناگون پیدا می کنند.    
 

منبع: فرهنگ نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار