شهید صفرپور از زبان دوستانش؛

علیرضا صفرپور جاجرمی دومین شهید مدافع حرم گنبدی که دوستان شهید او از بشاشیت و خنده رویی بالای او در برخورد با مشکلات می گویند.

در سخت ترین شرایط روحیه بالایی داشت/به مشکلات صبورانه نگاه می کرد

علی کوهی،فرمانده سابق یگان ۶۰ زرهی عمار یاسر گنبدکاووس از روحیات این شهید می گوید:شهید صفرپور جاجرمی یکی از فرمانده گروهان های ما در گردان زرهی که ضمن اینکه در کار جدی و قاطع بود، به فکر نیروهای خود نیز بود و اخلاق و حسن نیکو او را می توان از جمله رفتار بارز او دانست.

به گزارش گلستان 24، وی از دیگر شاخصه های بارز شهید صفرپور را” خنده ها و مزاح های او در سخت ترین شرایط “عنوان می کند و می افزاید: او هیچ گاه از ماموریت های سخت کنار نمی کشید و همیشه آماده ماموریت بود،او در ورزش کوهنوردی توان بالایی داشت و همیشه در همه لحظات با لبخند جلو می آمد و خاطرات زیبایی برای بچه ها به یادگار گذاشته است.

شهید صفرپور

شهیدعلیرضا صفرپور از ابتدای دفاع مقدس وارد جبهه می شود و به مدت ۲۰ ماه به صورت بسیجی و داوطلبانه در جبهه های ۸ سال دفاع مقدس جنگید تا در سال ۶۳/۱/۲۸ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد، او  در لباس سبز پاسداری نیز به مدت ۳۲ ماه در جبهه حضور پیدا کرد و ۳۰ درصد جانبازی نشان افتخاری است که از این دوران به یادگار داشت.

اصغر الهی دیگر همکار بازنشستۀ وی در تیپ ۶۰ عمار یاسر است که او نیز می گوید: اخیرا به من می گفت که ورزش برای سلامتی خوب است و من را تشویق می کرد به ورزش کردن، او از رکاب زنی خود از گنبدکاووس تا آزادشهر تعریف می کرد.

وی به خاطرات و روحیه شهید در کار اشاره می کند و می افزاید: سنگین ترین مشکلات برایش چیزی نبود و همیشه به مشکلات و مصائب صبورانه نگاه می کرد، مایوس و ناراحت نمی شد و  لبخند از لبش نمی افتاد.

الهی خاطر نشان می کند: او در کار نه تنها گروهان خودش را اداره می کرد بلکه به گروهان های دیگر نیز کمک می کرد، در تمام مسائل پشتیبان خوبی بود.

او می گوید: ما بعضی مواقع او را آزمایش می کردیم ،ولی او همیشه بشاشیت و خنده رویی از لبانش نمی افتاد و روحیه شاد و شوخ طبعی خود را به همراه داشت.

الهی با بیان اینکه مجموعه زیر دست شهید صفر پور او را بسیار قبول داشتند، می گوید: در دل بچه ها جا داشت و هیچ گاه از کارهای سخت و مشکل فرار نمی کرد،حتی سخت ترین ماموریت ها و کارها را او بود قبول می کرد و فداکاری و ایثار شاخصه بارز  رفتار او بود.

شهید صفرپورجاجرمی ۳فرزند دارد، ۱ پسر و ۲ دختر، او متولد ۴۵/۶/۳۰ بود که در تاریخ ۸۲/۹/۳۰ از خدمت بازنشسته می شود. وی پس از گذشت ۱۲ سال از بازنشستگی خود بنا بر احساس وظیفه داوطلبانه به جبهه حق علیه باطل در سوریه اعزام شد و در جمعه ۲۷ فروردین ۹۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

منبع: قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار