زمانی که از رادیو اعلام کردند که برای سلامتی امام دعا کنیم سکوت آزاردهنده‌ای در جبهه برقرار شد.

خاطره‌ای از حال و هوای رزمندگان بعد از شنیدن رحلت امام خمینی (ره)

به گزارش گلستان24، گلعلی بابایی، نویسنده ؛ در خصوص میزان تجلی ارزش‌ها و شخصیت امام خمینی (ره) در ادبیات گفت: در پردازش ادبی به ارزش‌ها و شخصیت امام خمینی (ره) کوتاهی شده و هنوز اثر مفصلی در این باره نداریم. 

این نویسنده در ادامه با بیان خاطره‌ای از روزهای ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: من در روزهایی که اخبار بیماری امام خمینی (ره) در بخش‌های خبری مختلف پخش می‌شد در لشگر 27 و خط پدافندی شلمچه بودم و زمانی که از رادیو اعلام کردند که برای سلامتی امام دعا کنیم چه سکوت آزاردهنده‌ای در جبهه برقرار بود. 

بابایی ادامه داد: در آن شب پشت خاکریز هر کسی به گوشه ای رفته بود و دعای توسل و نماز می‌خواند،صبح که شد به سمت اهواز می‌آمدیم که یکباره در میانه بخش خبری، خبر ارتحال امام خمینی (ره) را اعلام کردند و در همان لحظه اتومبیل در کنار جاده ایستاد و همه مسافران آن پیاده شدند و هر کس در گوشه ای بر روی زمین نشست و گریه کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال که شما چگونه در آثارتان به شخصیت امام پرداخته‌اید، گفت: هر جایی از کتابهایم که لازم باشد نقش حضرت امام را برجسته می‌کنم مثلا در یکی از کتابهایم در زمانی که رزمندگان در انجام یک عملیات مردد شده بودند سرلشگر پاسدار محسن رضایی به نزد امام خمینی(ره) می‌آید و امام نیز استخاره میگیرد. سپس بر اساس آیه ای که در استخاره می‌آید عملیاتی با عنوان عملیات فتح المبین شکل می‌گیرد. 

این نویسنده اظهار داشت: در جای دیگری از کتاب‌هایم هم به این امر پرداخته ام که بعد از اتمام 3 مرحله عملیات بیت المقدس و رسیدن رزمندگان اسلام به دروازه خرمشهر به گفته شهید همت مغزها غفل کرده بود، در همین میان سپهبد علی صیاد شیرازی و سرلشگر پاسدار محسن رضایی نزد امام خمینی (ره) میروند و میگویند که اگرچه به پشت دروازه خرمشهر رسیده ایم اما دیگر نایی برای آزادسازی این شهر نداریم، حال باید چکار کنیم و امام پاسخ می‌دهد تا توکلتان چه باشد. اینگونه میشود که خرمشهر بیست و چهار ساعت بعد از این دیدار آزاد می‌شود. 

بابایی افزود: من امام خمینی (ره) را در کتابهایم به گونه ای معرفی کرده ام که هر کسی که آثارم را میخواند، متوجه شود چگونه فردی در تهران می‌تواند راهبر عملیاتی در شهرهای جنوبی ایران باشد و نقشی محوری ایفا کند. 

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی یک حقیقت همیشه زنده است و اگرچه هم اکنون در میان ما نیست اما فکرش همیشه زنده است. ان‌شاءالله در آینده شاهد معرفی هر چه بیشتر امام خمینی (ره) باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار