دشمن شناسی

در این نقطه از تاریخ که بسیاری از رسم و رسومات جاهلیت برگشته و حق مظلوم پایمال شده و ظالم سرکش، باید بیش از پیش خود را آماده مواجه و مبارزه و خطرات دشمنان خود کنیم.

ضرورت و چرایی دشمن شناسی

به گزارش گلستان 24، در این نقطه از تاریخ که بسیاری از رسم و رسومات جاهلیت برگشته و حق مظلوم پایمال شده و ظالم سرکش، باید بیش از پیش خود را آماده مواجه و مبارزه و خطرات دشمنان خود کنیم. دشمنانی که بیکار نمی مانند و هر روز طرح نقشه جدید می ریزند تا با آن اسلام را ریشه کن کنند و کشور ایران را که قطب قدرت نظامی و معنوی منطقه است را زمین گیر کنند.

دشمن بیدار و هوشیار است، نباید غفلت کرد. بصیرت شاه کلید این راه است. آگاهی از این که حرکت بعدی دشمن چه می تواند باشدبه خنثی کردن توطئه اش کمک می کند. تداوم و ایستادگى در بـرابـر بـیگانگان ، جز از طریق شناخت واقعى و دقیق آنان میسّر نخواهد بود. رمز و راز موفقیت امام راحل نیز در شناخت دقیق دشمنان بود.

تـاریـخ صـدر اسـلام ، گـویـاى این حقیقت تلخ است که از ضعف هاى مهم و اساسى مسلمانان به خـصـوص در زمـان حـکـومـت حـضرت على(ع)، نشناختن دشمنان واقعى بوده است ؛ ضعفى که سبب کـنار گذاشتن والیان واقعى حکومت اسلامى و پیاده نشدن احکام اسلامى گردید. عبرت گیرى از ایـن جـریان ، نویدبخش راه آیندگان و سبب جلوگیرى از تکرار تاریخ خواهد شد. همچنین نقشه دشمنانى را که در لباس ها و چهره هاى گوناگون در صدد ضربه زدن به کیان نظام اسلامى بـاشـنـد بـرمـلا نـمـوده پـیـروزى انـقـلاب اسـلامـى را تـداوم مـى بـخـشد. همه ابعاد وجودى امام راحـل (ره ) سـرشـار از خـصـایـص مـمتاز مى باشد و هر یک به نوبه خود چهره اى سرآمد از امام معرفى مى کند، ولى تیزبینى امام ، در شناخت دشمنانِ واقعى ، او و ملّت ایران را قادر ساخت تا در برابر توطئه هاى آنان ایستادگى کرده انقلاب را از خطرها و انحراف ها نجات دهند.

حضرت روح الله (ره) در ضرورت دشمن شناسی می فرمایند: « بـزرگ ترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهان خواران خصوصا آمریکا و شوروى از مـا و اسـلام عـزیـز دسـت بـرداشـتـه انـد! لحـظـه اى نـبـایـد از کـیـدِ دشـمـنـان غـافـل بـمـانـیم ، در نهاد و سرشت آمریکاو شوروى ، کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى (ص ) موج مى زند، باید براى شکستن امواج طوفان ها و فتنه ها و جلوگیرى از سیلِ آفت ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم .»

در هر انقلابی اگر مردمانش دشمن را نشناسند و بعد از انقلاب دست از مبارزه و تلاش بردارند و خیال کنند که دشمن دیگر عقب نشینی کرده است، دیری نمی پاید که با نقشه های جدید دشمن غافلگیر می شوند و حتی نمی فهمند از کجا ضربه می خورند و در نتیجه آرامش کوتاه مدت بعد از انقلابی که با چنگ  و دندان به دست آورده اند را از دست می دهند.

تداوم انقلاب نیاز به هوشیاری و تلاش مستمر دارد. دشمن یک روز از راه جنگ نرم و فرهنگی وارد می شود، یک روز تحریم می کند، یک روز پروژه نفوذ را کلید می زند و خلاصه اینکه بیکار نمی نشیند. دست کم گرفتن دشمن تنها ثمره اش غفلت و شبیخون شدن است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار