امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس:راه پیروزی مسلمانان بر دشمن تمسک به نهضت عاشوراست

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام ناب، گفت: راه پیروزی مسلمانان بر دشمن تمسک به نهضت عاشوراست.

عاشورا رمز وحدت شیعه و سنی است

به گزارش گلستان24 ، حاج آخوند عبدالباسط نوریزاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: این ایام هنگامه برپایی عزا و سوگواری برای نوه بزرگوار و مظلوم پیامبر اکرم (ص) است که باید این مصیبت بزرگ را به همه مسلمانان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض کنیم.

امام جمعه

وی با بیان اینکه امیدواریم همه ما بتوانیم از ایام محرم فیض لازم را از لحاظ معنوی ببریم، افزود: باید تلاش کنیم تا در محرم ضمن عرض ارادت به ساحت سید و سرور جوانان اهل بهشت (ع) ویژگی‌های پیرو و شیفته واقعی این امام بزرگوار را در خود ایجاد و تقویت کنیم.

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس با تأکید بر اینکه حادثه عاشورا تا انتهای تاریخ جاودانه خواهد ماند، خاطرنشان کرد: باید ببینیم که چرا چنین حادثه‌ای برای همیشه تاریخ ماندگار و تأثیرگذار خواهد بود و چرا محرم و عاشورا دل و قلب همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را در دنیا به خود جذب می‌کند؟

نوریزاد درس بزرگ عاشورا را چگونه زیستن در دنیا و چگونه پایان دادن به زندگی دنیوی دانست و اضافه کرد: در حادثه عاشورا سبط نبی مکرم اسلام (ص) با شجاعت و جسارت تمام در برابر ظلم و پلیدی ایستادگی کرد و حاضر نشد سر در برابر هرگونه ظلم و تزویری خم کند و به جهانیان آموخت برای حفظ اسلام و دین باید از همه هستی خود نیز گذشت.

وی وظیفه مسلمانان را فراگرفتن اصول و اخلاق عاشورایی و به کاربستن آن در زندگی عنوان کرد و گفت: برای سعادت در دنیا و آخرت راهی جز حرکت در مسیر عاشورا و ارزش‌های متعالی قیام امام حسین (ع) که امر به معروف و نهی از منکر است نداریم.

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس با بیان اینکه این امام همام (ع) در جای‌جای حادثه عاشورا مکارم اخلاق را به جهانیان آموخت، ادامه داد: حتی در صحرای کربلا بودند افرادی که تا به آنجا همراه امام بودند اما به بهانه‌های مختلف فریفته شده و یا ترسیدند و امام را تنها گذاشتند و یا به امام پیشنهاد صلح و تسلیم دادند اما ایشان تنها با 72 تن از یاران با وفای خود در مقابل لشکریان چندصد هزارنفری ایستادند و تاریخ‌سازی کردند.

نوریزاد با اشاره به روایات اهل تسنن درباره قیام عاشورا تصریح کرد: بنا بر روایات متعدد اهل تسنن پیرامون حادثه عاشورا امام حسین (ع) در برابر پیشنهادهای مادی و طمع‌آفرین فرمودند که من از جدم نیاموخته‌ام که در برابر زور و تزویر سر تعظیم فرود آورم بلکه نبی مکرم اسلام (ص) به خاندان خود آزادگی، مردانگی و شهادت‌طلبی را آموخته است.

وی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) در عاشورا کشته شدن و یا کشتن، هر دو را رستگاری و هدایت دانستند، اضافه کرد: درس بزرگ عاشورا برای همه ما تجلی این مفهوم است که «هیهات من الذله» و چه سعادتمند هستند کسانی که با درک درست این مفهوم در طول تاریخ با تأسی به این امام بزرگوار در برابر ظلم و ستم تن به ذلت نداده‌اند که نمونه‌های بارز آن شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم هستند.

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس با بیان اینکه ما اهل سنت افتخار می‌کنیم که در زمره محبان اهل بیت (ع) قرار داریم، افزود: امروز برادران شیعه و سنی در ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا به عنوان رمز وحدت و یکپارچگی خود در برابر دشمنان قسم‌خورده این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و نخواهند گذاشت حقانیت و نورانیت این انقلاب شکوهمند که برگرفته از نهضت حسینی و عاشورایی است با توطئه دشمنان کم‌رنگ شود.

نوریزاد تنها راه غلبه بر دشمنان را تمسک همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به قرآن و نهضت عاشوراست، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما عاشورایی باشیم و حسینی زندگی کنیم و با الگو قرار دادن امام حسین (ع) عاشورایی بمیریم تا شفاعت پیامبر اکرم (ص) و سیدالشهدا (ع) شامل حال ما شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار