سامانه «نذر» در چهار بخش فعالیت می‌کند، دو بخش به دریافت نذورات نقدی اختصاص دارد، بخش سوم برای ثبت‌نام داوطلبان خدمت در اربعین حسینی است و بخش آخر ثبت نیازمندی‌های موکب‌ها را شامل می‌ش

نگاهی به سامانه «نذر» ویژه دریافت کمک‌های مردمی اربعین

به گزارش گلستان24، سال گذشته و در حاشیه دیدار اعضای ستاد بزرگداشت اربعین با آیت‌الله مکارم شیرازی، سامانه جذب کمک‌های مردمی اربعین به نام «نذر»‌ با نشانی www.nazr.net رونمایی شد.

درباره اهداف این سامانه آمده است: با توجه به افزایش چشمگیر تعداد زوار از ده‌ها هزار نفر به قریب به ۲۷ میلیون نفر در سال گذشته و همچنین دورنمای ده‌ها میلیونی این اجتماع بزرگ در آینده نزدیک و همچنین افزایش بازه پذیرایی از قریب به یک هفته اربعین به حدود ۲۰ روز، بر آن شدیم با ایجاد بستری بین‌المللی و به صورت تعاملی میان مردم و خدمتگزاران حسینی از سراسر جهان با مواکب خدمتگزار در اربعین حسینی زمینه ساماندهی کمک‌ها و نذورات مردمی و رفع نیازمندی‌های غیرقابل تامین مواکب را به صورت مردمی فراهم آوریم.

این سامانه از چهار بخش عمده تشکیل شده است:

۱- نذورات کالایی (شامل آب معدنی، نان، پتو، موکت، چای> داربست و ...) بدین صورت که کالاهای مورد نیاز برای زائران پیاده اربعین ذکر و رقم آن درج شده است، مردم و خیرین می‌توانند به هر تعداد که می‌توانند مشارکت کنند.

۲- نذورات نقدی (پرداخت وجه برای مواردی نظیر؛ به صلاح ستاد جمع‌آوری، فرهنگی، هیئت و مراسم‌ها، در راه ماندگان، درمان)

۳- ثبت‌نام خادمین (بر اساس نیازهاست که نانوا، پزشک، روحانی، راننده، آشپز، عکاس و ... را شامل می‌شود. با توجه به حجم ثبت‌نام کنندگان، افراد داوطلب جهت خدمت در بخش‌های مورد نیاز پس از قرعه‌کشی از طریق مجموعه‌های مردمی مسئول و مواکب به کار گرفته خواهند شد.)

۴- ثبت نیازمندی موکب‌ها (در این قسمت موکب‌ها، هیئت‌ها و مجموعه‌های مردمی که در عراق و یا مرزهای کشورمان به زوار اربعین حسینی خدمات ارائه می‌کنند، نیازمندی‌های غیر قابل تامین خود را ثبت می‌کنند)

طبق اعلام سامانه نذر، نذورات جمع‌آوری شده صرفاً به زائران ایرانی اختصاص ندارد و برای همه زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) هزینه می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان؛ اجر نذرکنندگان و مردمی که کمک می‌کنند کمتر از افرادی نیست که پیاده‌روی می‌کنند.

تا لحظه انتشار این خبر، جمع کل نذورات نقدی جمع‌آوری شده در سامانه «نذر» حدود ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. این سامانه زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت می‌کند.

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار