یادواره ۶۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان گلستان در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان، امروز در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

یادواره ۶۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، حمیدرضا وطنی صبح امروز در آئین گرامیداشت یاد و خاطره 600 شهید دانش آموز و فرهنگی استان گلستان با بیان اینکه این یادواره در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان برگزار می‎شود اظهار داشت: برگزاری این اجلاس‎ها یکی از راه‎های زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال آموزه‎های ایثار و شهادت به نسل‎های سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.

وی یکی از ماموریت‎های آموزش و پرورش را انتقال آموزه‎های ایثار و شهادت به کودکان و نوجوانان کشور دانست و افزود: در این راستا در طی سال برنامه‎های متنوعی در مدارس استان گلستان مانند این یادواره‎ها برگزار می‎شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: بیش از 500 شهید دانش‎آموز و 106 شهید فرهنگی در استان گلستان وجود دارد که این تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا سبب می‎شود که نسل چهارم انقلاب اسلامی با اندیشه‎های آنان آشنا شوند.

وطنی با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یکی از منابع عظیم و بزرگ نیروی انسانی کشور است به ویژه دانش‎آموزان بسیجی می‎توانند در آینده‎سازی این مملکت نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در سال‎های نخست پیروزی انقلاب اسلامی دانش‎آموزان برای دفاع از این مرز و بوم در کلاس ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس حاضر شدند، یادآور شد: یکی از فروع دین ما جهاد در راه خدا است و امروز دانش‎آموزان ما باید جهاد با نفس و جهاد با دشمنان را فرا بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: امسال در پایان ماه آذر اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان را در پیش‎داریم و در این راستا کلیه برنامه‎های فرهنگی، ورزشی و آموزشی ما در مدارس استان گلستان در ذیل اجلاسیه شهدای گلستان برگزار می‎شود.

وطنی اظهار داشت: در این روزها به میمنت اجلاسیه شهدا در همه اقشار مختلف پاسداشت و گرامیداشت‎های در راستای شهدای آن قشر صورت می‎گیرد و بر این اساس امروز ما با حضور دانش‎آموزان و فرهنگیان شهرستان گرگان این یادواره شهدای دانش‎آموزی را تدارک دیده‎ایم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار