محمدعلی کریمخانی

این مداح کشورمان گفت: مرحوم سلیم موذن زاده وزنه‌ای در حوزه مداحی به شمار می‌رود و در اکثر مناطق ترک زبان نواهای مداحی وی را گوش می‌کنند.

استاد سلیم موذن‌زاده وزنه‌ای در مداحی به شمار می‌رفت

به گزارش گلستان24، درباره نقش استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی در مداحی کشور گفت: وی با اشعار و مداحی هایش مردم را به عزاداری امام حسین (ع) جذب می کرد و با شناخت 50 ساله ای که از وی دارم، می گویم که همه عمرش را برای مداحی، تبلیغ اسلام و امام حسین (ع) گذاشته بود.

محمدعلی کریمخانی

 وی ادامه داد: استاد موذن زاده مردم را در مساجد و تکایا جمع می کرد در همه شهرها و استان ها و به خاطر اذانی که استاد موذن زاده می گفت، وی را می شناختند؛ البته باید بگوییم که خانواده موذن زاده در راستای تبلیغ اسلام و امام حسین (ع) قدم بر میداشتند.

 

صدای سلیم افراد را به نوعی سحر می کرد

این مداح کشورمان تصریح کرد: صدای سلیم افراد را به نوعی سحر می کرد و به هر زبانی که نوحه می خواند مردم جذب آن می شدند؛ وی حسینی به دنیا آمده و حسینی از دنیا رفت. در حقیقت وی کنیز امام حسین (ع) بود.  

 کریمخانی تصریح کرد: اصل سروده های استاد به زبان آذری بود؛ با این حال گاهی غزل و سلامی را به زبان فارسی و عربی بیان می کرد؛ البته 80 درصد برنامه های استاد به زبان ترکی بوده است.

 

مسئولان ما تنها بعد از مرگ هنرمندان به سراغ آنها می روند

وی بیان داشت: مسئولان نگذارند که بعد از مردن افرادی چون استاد سلیم موذن زاده از وی یاد کنند؛ استاد 70 سال مداحی و ذاکری اهل بیت (ع) را کرد و حال اگر مقبره وی هم از طلا گرفته شود، دیگر فایده ای ندارد.

این مداح کشورمان تصریح کرد: مسئولان ما تنها بعد از مرگ هنرمندان به سراغ آنها می روند و مثل مهم مانند این است که گلی خشک شود و بعد بخواهد آب فروانی پای آن بریزند، دیگر فایده ای ندارد، البته منظور حمایت مادی نیست،  بلکه منظور حمایت های معنوی و احوالپرسی از هنرمندان پیشکسوت است

 وی با بیان اینکه درگذشت موذن زاده را به جامعه مداحین و عاشقان امام حسین (ع) تسلیت می گویم، خاطر نشان کرد: موذن زاده وزنه ای در حوزه مداحی به شمار می رود و در اکثر مناطق ترک زبان نواهای مداحی وی را گوش می کنند؛ اینکه بعد از فوت یک نفر به یاد آن بیفتیم، برای جامعه ما درد است.


منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار