سید احمد حسینی فعال فرهنگی کردکوی:‌

بعد از انقلاب، تشکل های زیادی بر پایه تفکرات امام (ره) و همکاری خودجوش مردم در شهر ها شکل گرفت. مردم شهرستان در کلاس های شهر های بزرگ شرکت می کردند و بعد از آموزش بر می گشتند و به مردم آموزش می دادند.

سید احمد حسینی: تشکل های اول انقلاب، متاثر از تفکرات پاک امام (ره) بود

سید احمد حسینی بخشدار مرکزی شهرستان کردکوی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره چگونگی به شهادت رسیدن حمزه طیبی، شهید را انقلاب شهرستان کردکوی می گوید: در تظاهرات کردکوی، نیروهای ژاندارمری مرکز به این شهر آمده بودند تا مردم را پراکنده کنند. در این اتفاق، در دل تعقیب و گریز ها، در کوچه حاج آقا شاعری یا همان قاضی محله ، حمزه طیبی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید طیبی

وی با بیان این که اساس و ریشه انقلاب  متاثر از تفکرات پاک و سازنده امام خمینی (ره) بود، به وجود آمدن و شکل گرفتن تشکل های اول انقلاب را متاثر از همین تفکرات می داند و می گوید:  در کردکوی و محله های آن هم، تشکل های اسلامی، آموزش و پرورش، کمیته انقلاب اسلامی و بسیج ، مثل بقیه شهر های کشور توسط نیروهای انقلابی سازماندهی شد و جوان های زیادی جذب این تشکل ها شدند. به یاد دارم که در کردکوی کلاس ها و دوره های آموزشی برگزار می شد. افرادی به شهرهای بزرگ می رفتند و آموزش می دیدند و بعد بر می گشتند و تدریس می کردند.

تشکل های امام خمینی

بخش دار بخش مرکزی شهرستان کردکوی، همچنین در مورد فعالیت های فرهنگی این سازمان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی چنین می گوید: نگرش حکومت و روال معمول کار این است که انجام کارهای فرهنگی، بیشتر با شرکت مردم صورت می گیرد. در کردکوی هم چندین ستاد و چندین کمیته در روستا ها تشکیل شده است. تشکیل کمیته تشکل های مساجد، تشکل های قرآنی، کمیته جوانان و برنامه ها و جنگ های هنری، دیدار از خانواده های شهدا و جانبازان ، غبار روبی قبر شهدا، افتتاح پروژه ها و جشن های متمرکز تحت عنوان ده شب در ده مسجد، برگزاری نمایشگاه های مختلف کارهای فرهنگی است که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در سطح شهرستان انجام گرفته است. امروز هم در روستای دنگلان افتتاح یک درمانگاه صورت گرفت.

سید احمد حسینیبخشدار کردکوی

وی در خصوص برنامه های فرمانداری این شهرستان در ایام الله دهه فجر می گوید: نمایشگاه های آثار هنرمندان در ارتباط با انقلاب، جنگ های فرهنگی هنری در روستاها، مسابقات ورزشی و پیاده روی خانوادگی نیز برای گرامی داشت ایام دهه فجر در سطح شهرستان انجام می گیرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار