به مناسبت سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر

مقام معظم رهبری در مناسبتهای مختلف بر اهمیت سینما به عنوان هنری انسان ساز و ابزاری راهبردی تاکید داشته‌اند. آنچنان که ایشان کلید پیشرفت کشور را سینما اعلام می‌کنند.

سخنان مقام معظم رهبری درباره سینما

به گزارش گلستان24، سایت «khamenei.ir» با انتشار تیزری که در آن به بیانات رهبری در مورد مدیوم سینما اشاره می‌شود به استقبال جشنواره سی و پنجم فجر رفته است. شاه بیت این تیزر این عبارت است: امروز کلید پیشرفت این کشور سینما است. این جملات،‌تنها عبارات رهبری در مورد اهمیت سینما نیست.

ایشان در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 19 آذر 92 از سینما به عنوان رسانه‌ای که در بعد رسانه ای یکه ناز است نام می‌برند : الان هیچ‌چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری؛ «سینما خیلی عنصر جذابی است، رسانه‌ی فوق‌العاده‌ای است، یعنی واقعا الان هیچ‌چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری». موضوعی که رهبر انقلاب مطرح می‌کنند نه صرفاً یک اظهار نظر معمولی،‌بلکه یک نقشه راه است. پیامی روشن برای تمام کسانی که کار رسانه ای می‌کنند و می‌خواهند در دنیای ارتباطات سهمی برای تفکرشان باشد.

سخنان مقام معظم رهبری درباره سینم

صحت این مطلب را میتوان با مراجعه به بیانات دیگر ایشان در مورد سینما به خوبی دریافت. این سینما که ایشان آن را کلید پیشرفت کشور می‌دانند، «من می‌گویم الان کلید دست شما [سینماگران] ست. من شأن سینما را این می‌دانم. من می‌گویم امروز کلید پیشرفت این کشور، به میزان زیادی دست شماست. 23 خرداد 85، در دیدار با جمعی از کارگردانان سینما و تلویزیون» سه مشخصه دارد، متعهد، دینی و انقلابی.  اما این مشخصات چگونه معنا می‌شوند و با چه راهکاری می‌توانند به عنوان کلید پیشرفت کشور مطرح شوند؟


منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار